تأكيد بر برندسازی و بازاریابی محصولات استراتژيك خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3837475
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

تأكيد بر برندسازی و بازاریابی محصولات استراتژيك خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برندسازی و بازاریابی با تکیه بر تکنولوژی نوین باید شکل گیرد و جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با برخورداری از سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال و مرکز تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک به این موضوع پرداخته است.

تاكيد بر برندسازی و بازاریابی محصولات استراتژيك خراسان‌جنوبيبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز 3 شهریورماه جاری، در اولین همایش ملی عناب، اظهار کرد: همایش ملی عناب که شاهد برگزاری آن در روزهای سوم و چهارم شهریورماه هستیم، حاصل بیش از 4800 نفر ساعت برنامه ریزی هدفمند، جلسه، مشورت علمی و تخصصی و تفکر خلاق است.

وی افزود: بیش از 95 درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، بیش از 3600 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت عناب اختصاص یافته است و بیش از 6500 عناب سالیانه در استان تولید می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: عناب برای استان خراسان جنوبی نه تنها یک محصول استراتژیک بلکه فوق استراتژیک است که فرآوری‌های حاصل از آن می‌تواند اقتصاد منطقه را دگرگون کند.

صادقی گفت: باید مراکز علمی تحقیقاتی مانند جهاد دانشگاهی با همکاری سایر سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین حمایت مسئولین کشوری و استانی، به آموزش و توانمندسازی کشاورزان و فرآوری عناب بپردازند و جهاددانشگاهی استان با ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی به این مهم پرداخته است.

وی افزود: برندسازی و بازاریابی با تکیه بر تکنولوژی نوین باید شکل گیرد و جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با برخورداری از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال و مرکز تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک به این موضوع پرداخته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سطح آگاهی عمومی از عناب و خواص آن باید افزایش یابد، تصریح کرد: یافته‌های علمی مرتبط با عناب باید در قالب مقاله و کتاب ارائه شود و همینطور ایده‌های فناورانه در عرصه عناب و فرآورده‌های آن تحت پوشش و حمایت قرار گیرد که همایش ملی عناب این موارد را فراهم آورده است.

صادقی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان بر اساس نگاه بلند رهبر فرزانه و تاکیدات ایشان، این ثروت‌های منطقه‌ای وگنج‌های ناشناخته را به گونه‌ای حمایت کنند و توسعه دهند تا جایگزین مناسبی برای نفت باشد.

 داراب یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور نیز گفت: ۹۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی عناب رسید که ۶۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد.

وی اظهار کرد: ۹۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی عناب رسید که ۶۵ مقاله برای شرکت در همایش پذیرفته شد‌ که در خلال کارگاه‌های این همایش، تعدادی از این پژوهشگران سخنرانی خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری همایش ملی عناب در خراسان جنوبی این پیام را دارد که این استان رویشگاه اصلی این محصول است.

دبیر علمی اولین همایش ملی عناب بیان کرد: عناب مقاوم در برابر خشکی، شوری و گرما است و از این جهت کشت آن بسیار مناسب اقلیم ما است.

یزدانی ادامه داد: بحران آب بحران قرن است و حدود ۶۵ درصد از اراضی کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارند.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی از چهار استان کم باران کشور بوده که متوسط بارندگی در آن ۱۱۴ میلی متر است.

انتهای پیام

captcha