۵ بقعه متبرکه قاین؛ میزبان جشن‌های دهه ولایت
کد خبر: 3835483
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

۵ بقعه متبرکه قاین؛ میزبان جشن‌های دهه ولایت

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین از برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۵ بقعه متبرکه شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری طرح حافظان خطبه غدیر، مراسم غبارروبی بقاع متبرکه، امامزادگان و در این دهه برگزار می‌شود.

5 بقعه متبرکه قاین میزبان جشن‌های دهه ولایتحجت‌الاسلام حسین رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه جشن‌های دهه ولايت از روز یکشنبه همزمان با روز عرفه آغاز و تا عيد سعيد غدير خم ادامه دارد، بیان کرد: ايجاد فضای جشن و سرور، تبليغ پيام غدير، پاسخگویی به شبهات غدير و تبيين جايگاه امامت و ولايت از مهم‌ترین اهداف برگزاری اين جشن‌ها است.

وی از برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در 5 بقعه متبرکه شهرستان خبر داد و افزود: امامزادگان حسن و افضل(ع) در قومنجان، زید النار(ع) در آفریز، زید بن موسی فرخ آباد ، امامزاده عبد الله بادامک و بی بی زبیده خاتون اسفشاد میزبان ویژه برنامه‌های دهه ولایت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت ویژه برنامه‌هایی در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی در جوار بقاع متبرکه شهرستان در حال برگزاری است، بیان کرد: در اولین روز دهه ولایت دعای پرفیض عرفه در بقاع متبرکه شهرستان و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

رحیمی دهه امامت و ولایت را موجب وحدت مسلمانان دانست و اظهار کرد: اجرای عقد اخوت یکی از برنامه‌های شاخص دهه امامت و ولایت است و این در حالی ‌است که برگزاری طرح حافظان خطبه غدیر، مراسم غبارروبی بقاع متبرکه، امامزادگان و در این دهه برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) و مصادف شدن این روز با 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن سرافراز در بقاع شاخص شهرستان قرائت زیارت جامعه کبیره و برپایی جشن میلاد این امام همام همراه با تجلیل از آزادگان سرافراز برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین حرکت دسته‌جمعی مردم با ایجاد کاروان‌های شادی را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان ذکر و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده و همچنین هماهنگی‌های انجام شده همزمان با روز عید سعید غدیر کاروان شادی با اجرای برنامه‌های مختلف از امامزاده عبدالله بادامک و امامزاده زید بن موسی فرخ آباد به راه می‌افتد.

رحیمی از ثبت سه موقوفه با نیت غدیر در شهرستان قاین خبر داد و بیانن کرد: این موقوفات با نیات اطعام روز عید غدیر، برپایی مراسم جشن و صدقه به نیازمندان وقف شده که هر ساله از محل این موقوفات برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.


انتهای پیام

captcha