چطور ادبیات قرآنی را در زندگی پیاده کنیم
کد خبر: 3834826
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

چطور ادبیات قرآنی را در زندگی پیاده کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید ادبیات قرآنی را در گفتار، عمل و رفتار خود پیاده کنیم و این مستلزم درک قرآن است، اظهار کرد: اگر ‌شاخص‌های اصلی جامعه را انس با قرآن قرار دهیم در این صورت زندگی قرآنی نیز آرام آرام شکل می‌گیرد.

چطور ادبیات قرآنی را در زندگی پیاده کنیم؟حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تمسک به قرآن چیزی فراتر از خواندن و فهم قرآن است، تمسک به قرآن به معنای اقامه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه برنامه و سبک زندگی قرآنی در جامعه داشته باشیم، افزود: خداوند در آیه ۳۰ سوره فاطر می‌فرماید: «لِیُوَفِّیَهُمْ أُجُورَهُمْ وَیَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَکُورٌ؛ تا پاداششان را تمام بدیشان عطا کند و از فزون‌بخشی خود در حق آنان بیفزاید که او آمرزنده حق شناس است».

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر کسی قرآن را خواند، حقوق افراد را پایمال نکرد، به دیگران احسان کرد، کار خیر کرد و خدا را شناخت، آن وقت می‌توانیم بگوییم که به معنی واقعی کلمه قرآن را در زندگی خود پیاده کرده و عامل به قرآن است.

عباسی بیان کرد: اما باید دید چه اندازه این مفاهیم قرآنی در زندگی ما نمود دارد، گاهی حتی دیده می‌شود فعالان قرآنی جامعه نیز در عمل، فرامین قرآن را پیاده نمی‌کنند و این امر برای مردم ایجاد تضاد می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر قرار است به یک زندگی قرآنی به دور از تمام گناه‌ها دست یابیم باید از خود آغاز کنیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم، باید شاخص‌های زندگی و پیشرفت در جامعه تغییر کند.

عباسی با بیان اینکه باید ادبیات قرآنی را در گفتار، عمل و رفتار خود پیاده کنیم و این مستلزم درک قرآن است، افزود: اگر آمدیم و شاخص‌های اصلی جامعه را انس با قرآن قرار دادیم، در این صورت زندگی قرآنی نیز آرام آرام شکل می‌گرفت.

وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی ابتدا از خود شروع کنیم و پس از آن یک برنامه‌ریزی عالمانه، دقیق و عملیاتی داشته باشیم و بتوانیم آن را در جامعه اجرایی کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید قرآن را تلاوت کرده، مفاهیم آن را دریابیم و سعی کنیم آن را با تمام وجود در زندگی پیاده کنیم.

عباسی یادآور شد: به یاد داشته باشیم عمل به مفاهیم قرآنی آن قدر نیز سخت نیست، بلکه اگر به آن عمل کنیم زندگی آسانتر می‌شود چراکه با این امر آسیب‌‎های اجتماعی نیز کمتر شده و مشکلات زندگی با راه حل‌های قرآنی مرتفع می‌‌شود.

انتهای پیام

captcha