برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآن
کد خبر: 3833607
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی این هفته، رویدادهای قرآنی مهمی اعم از مسابقه و جشنواره در سطح کشور برپا شد که قطعاً مهمترین آن برپایی مرحله اول مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر قم، مسابقات دانش‌آموزی در مشهد و همچنین خبر تغییرات مدیریتی در شورای عالی قرآن بود.

برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآنبه گزارش ایکنا؛ طی این هفته از 12 تا 17 مردادماه رویدادهای قرآنی مهمی اعم از مسابقه و جشنواره در سطح کشور برپا شد که قطعاً مهمترین آن مرحله اول مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر قم است که همچنان ادامه دارد. الحاق شرایط عمومی و صلاحیت‌های فردی به مصوبه ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم از سوی رئیس جمهور، انتصابات جدید در شورای عالی قرآن و اعلام برپایی چند جشنواره جدید قرآنی ازجمله از سوی هلال احمر و بسیج در این هفته اعلام شد. در ادامه دیگر اخبار از نظر می‌گذرد؛

الحاق شرایط عمومی و صلاحیت‌های فردی به مصوبه ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم

مصوبه «الحاق شرایط عمومی و صلاحیت‌های فردی حافظان قرآن کریم به ذیل جدول ماده ۳ مصوبه ضوابط ارزیابی حافظان قرآن کریم(مصوب ۱۳۸۴/۹/۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی)» که در جلسه ۷۹۴ مورخ ۱۳۹۶/۱/۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۵ شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است، ابلاغ شد.

انتصابات جدید در شورای عالی قرآن

با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از معاونان این شورا، در جلسه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه امیرمحمود کاشفی، علی اکبر حشمتی و عباس امام‌جمعه، نفرات جایگزین ایشان معرفی شدند.
براساس این گزارش، کریم دولتی به عنوان معاون پژوهش، علی قاسم‌آبادی به عنوان معاون نظارت و یاسر کربلایی میرزایی به عنوان معاون اداری و مالی منصوب شدند. همچنین محمدتقی میرزاجانی که پیش از این به عنوان معاون اجرایی شورای عالی قرآن مشغول فعالیت بود، در همین سمت سازمانی، مدیریت حوزه‌های آموزش، تولید و ارتباطات را نیز برعهده گرفت.

برگزاری نوزدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نزاجا در مشهد مقدس

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل ارتش از 13 مردادماه، در مشهد مقدس آغاز 16 مردادماه به پایان رسید. این مرحله از مسابقات با حضور حدود هزار و ۳۰۰ نفر از متسابقین و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که با کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های زیارتی همراه بود. این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل واجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و اذان، مفاهیم سطح یک (پایین فوق دیپلم) و سطح دو (بالای فوق دیپلم) در مقاطع سنی بانوان شاغل، همسران، فرزندان دختر و پسر زیر ۱۵ و بالای ۱۵ برپا شد.
در این دوره از مسابقات برای نخستین بار بود که بخش همسران به صورت مجزا برگزار شد، همچنین چند کار فرهنگی دیگر چون برگزاری مسابقات دل‌نوشته‌ها و مکبّری ویژه فرزندان دختر و پسر از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات بود.

قم؛ میزبان مرحله اول مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف

برگزیدگان استان‌های مختلف از ۱۰ مرداد‌ماه در شهر قم جمع شدند تا در مرحله اول مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه رقابت داشته باشند. امسال با ایجاد تغییراتی، مرحله کشوری در دو مرحله، اول(مقدماتی) به میزبانی شهر قم و مرحله فینال به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.
مرحله مقدماتی تا پایان مردادماه به صورت دعوت تدریجی از برگزیدگان همراه با پخش از شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود و فینال این مسابقات در بخش آقایان از ۶ تا ۱۱ مهرماه سال جاری در اصفهان برپا می‌شود.
رقابت فینال بخش بانوان نیز در رشته‌های تواشیح، مدیحه‌سرایی، همخوانی و دعاخوانی در شهریورماه در شهر مقدس قم برگزار و مرحله مقدماتی و فینال رقابت‌های بانوان در رشته‌های قرائت و حفظ اجزاء و حفظ کل از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه در شهر اصفهان برپا خواهد شد.

برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآن

بازدید مدیر شبکه قرآن از مسابقات سراسری قرآن

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ۱۶ مردادماه از محل برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در امام‌زاده شاه سیدعلی(ع) در استان قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند برگزاری این مسابقات قرار گرفت. مدیر شبکه قرآن در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این دوره از مسابقات گفت: مسابقات سراسری قرآن‌ کریم برای شبکه قرآن و معارف سیما جایگاه ویژه‌ای دارد و در صدد هستیم تا بهترین زمان ممکن را برای پخش این دوره از مسابقات اختصاص دهیم تا مخاطب بیشتری از تلاوت‌ها و ارائه محفوظات و تواشیح‌های برترین‌های ایران، بهره ببرند.

تولید محتوای غنی معارفی در تمام شبکه‌های سیما

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید ۱۷ مردادماه، در دیدار با جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ضمن اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تأثیر آن در جامعه، بیان کرد: ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه ملی باشد.
وی همچنین، در ادامه بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه‌های سیما تأکید کرده و شبکه قرآن و معارف سیما را به عنوان رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواند و اظهار کرد: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.

سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان

علیرضا کاظمی، معاون وزیر آموزش و پرورش ۱۵ مردادماه در مراسم اختتامیه سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در تالار قدس حرم مطهر رضوی درباره برگزیدگان این مسابقات اظهار کرد: جمعی که امروز در این مراسم حضور دارند، ۱۰۰۰ نفر از گل‌های بوستان قرآن و معارف اسلامی هستند که از میان بیش از ۳ و نیم میلیون نفر برگزیده شده‌اند. وی ادامه داد: در بخش پسران نیز با چنین آماری رو‌به‌رو هستیم، به عبارت دیگر به طور کلی بیش از ۷ میلیون نفر در این مسابقات شرکت داشته‌اند. در کنار این مسابقات، برنامه‌های دیگری چون مسابقات قرآن فرهنگیان، مسابقات آوایی در دو بخش و... داشته‌ایم. همچنین تلاش‌های آموزش و پرورش در راه توسعه و ترویج آموزش عمومی قرآن و به ویژه نهضت ملی حفظ قرآن بوده که از فعالیت‌های سرآمد قرآنی کشور محسوب می‌شود.

برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآن

اعلام برترین‌های هفدهمین جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن

بخش آوایی هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن در بخش آقایان ۱۲ مردادماه در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد و بنا به تصمیم‌گیری نهایی هیئت داوران، اسامی برترین‌ها مشخص شد.

جشنواره قرآنی استعدادهای ناب ترتیل برگزار می‌شود/ مهلت حضور تا آبان ماه

دارالقرآن بسیج در راستای جذب استعداد‌های قرآنی در سطح عموم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین جامعه قرآنی و همچنین جهت گسترش و گفتمان‌سازی تلاوت ترتیل در مقابل تلاوت‌های ترتیل فِرَق ضاله این اقدام را صورت داده است.
این جشنواره ویژه سنین ۱۴ سال به بالا است. در این جشنواره هر فردی می‌تواند آیات ۹۲ تا ۱۰۰ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت کند و از طریق پیام‌رسان دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین آن را ارسال کند تا مورد ارزیابی قرار بگیرد و به ۴۰ برگزیده کمک‌هزینه سفر به کربلای معلی و همچنین ضبط کامل استودیویی قرآن کریم و تکثیر انبوه آن اهدا خواهد شد. برای افراد دیگری که از سطح ممتازی برخوردار باشند، دوره‌های تکمیلی و آموزشی تعریف خواهد شد.

اعلام جزئیات مسابقات امام مرتضی(ع) ویژه جلسات قرآنی شهرری

دومین دوره مسابقات امام مرتضی (ع) ویژه جلسات قرآنی شهرری ویژه آقایان، در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در تالار شیخ صدوق واقع در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
این مسابقات با جامعه هدف دبستانی‌ها و دور دوم متوسطه به صورت انفرادی در رشته‌های قرائت تقلیدی در مقطع تحصیلی ‌دبستانی با محوریت تلاوت محمدصدیق منشاوی از سوره علق و در مقطع دور دوم متوسطه با محوریت تلاوت سوره‌های قارعه، همزه و توحید به سبک محمدصدیق منشاوی و در رشته حفظ در مقطع دبستانی‌ها با محوریت حفظ دو جزء از قرآن و در مقطع دور دوم متوسطه(دبیرستانی‌ها) با محوریت حفظ سه جزء از قرآن برگزار می‌شود.

پایان مسابقات قرآن قوه قضائیه استان تهران

مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در سطح استان تهران از ۱۴ مردادماه آغاز شده و ۱۵ مردادماه به پایان رسید. در این مرحله از مسابقات، تعداد ۱۵۰ نفر از آقایان و بانوان به رقابت پرداختند و نفرات برتر نیز به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند.
این مرحله از مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، حفظ موضوعی قرآن و اذان برگزار شد. رقابت‌ها از ساعت ۱۴ روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه در محل نمازخانه معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران واقع در تهران، میدان فردوسی، کوچه شاهرود برپا شد.

برگزاری دوره تخصصی تدبر در قرآن ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی

علی نسائی، معاون آموزش مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، ضمن بیان این مطلب گفت: دوره تخصصی تدبر در قرآن ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی در حال برگزاری است.
وی با اشاره به تدریس حجت‌الاسلام علی شیخ‌زاده، پژوهشگر قرآنی در این دوره، ادامه داد: این دوره در قالب ۲۴ جلسه آموزشی ویژه طلاب سطح دو و با محوریت جزء ۲۹ قرآن کریم برگزار می‌شود.
نسائی ادامه داد: دوره فوق پنج‌شنبه و جمعه‌ها با محوریت بیان نکات تفسیری و مفاهیمی برپا خواهد شد. همچنین در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل می‌آید و در صورت درخواست، گواهینامه دریافت می‌کنند.
یادآور می‌شود، مؤسسه تدبر در قرآن و سیره در مشهد، میدان ۱۰ دی، رازی غربی ۸ واقع شده است و بیشترین فعالیت این مرکز در بحث تدبر در قرآن و سیره به صورت عمومی و تخصصی است.

برپایی مسابقات حافظان کل «مهد قرآن» بدون کمک دولتی

نشست خبری یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم موسسه مهد قرآن با عنوان «ترنم وحی» ۱۶ مردادماه با حضور منوچهر متکی، نایب رئیس هیئت امنا و علی بختیار، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی و سیدمحمود چاووشی، مدیر موسسه در سالن اجتماعات دفتر مرکزی مهد قرآن برگزار شد. دوره یازدهم هفته آینده در شهرستان گلپایگان و خوانسار برگزار می‌شود.

بیانیه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور صادر شد

در پی انتشار بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی که روز ششم مردادماه منتشر شد، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز بیانیه‌ای در این رابطه صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است؛ هرچند قاعدتاً بر اساس بیانیه مذکور تصمیم‌‌گیری در خصوص ابهامات فوق الذکر بر عهده هیئت‌رسیدگی به امور مراکز فرهنگی خواهد بود، اما لازم به توضیح و تأکید است که طبعاً اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پس از رفع ابهامات مذکور و اطمینان از تضمین منافع اعضای خود، برای همراهی با مندرجات بیانیه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ان‌شاء‌الله و در اسرع وقت با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده، به آراء این مجمع به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیری در اتحادیه، برای ورود مجدد به روند ادغام دو اتحادیه مراجعه خواهد کرد.

برگزاری کارگاه آموزش تجوید با حضور «موسوی‌بلده» در شهریار

به همت مرکز افق آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار، کارگاه آموزش تخصصی قرآن کریم در محل این امامزاده جلیل‌القدر برگزار شد.
این کارگاه تخصصی با محوریت آموزش تجوید با حضور سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور و مؤلف کتاب حلیة‌القرآن(ا و ۲) برپا شد.

برگزاری محفل قرآنی یادواره شهدای حج ۹۴ در منا

اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج ۹۸ متشکل از قاریان و حافظان ممتاز ایرانی و گروه تواشیح طاها با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه دیدار و گفت‌وگو كردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در این دیدار خطاب به اعضای کاروان قرآنی نور اظهار کرد: کار شما بسیار ارزشمند است، قدر کار خود را بدانید و ضمن تلاش در مسیر خودسازی، در جامعه متواضع و ظاهری قرآن‌پسند داشته باشید. وی خواستار برگزاری محافل قرآنی در چادرهای زائران ایرانی در زمان حضور در منا شد و از برگزاری محفل یادواره شهدای گرانقدر منا و مسجدالحرام از جمله قاریان شهید و خادمان ضیوف‌الرحمان در ۱۲ ذی الحجه در سرزمین منا خبر داد.

بررسی سند مسابقات قرآن بعد از گزارش کارگروه جدید

پنجاه‌ودومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن 12 مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و بخش زیادی از آن به بررسی سند مسابقات قرآن اختصاص یافت و مقرر شد تا بررسی این سند بعد از ارائه گزارش کارگروه مربوطه صورت گیرد.

انتشار اطلاعات شوراهای تخصصی و کمیته‌های تصمیم‌گیری معاونت قرآنی وزارت ارشاد

در راستای سیاست شفاف‌سازی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات اعضای شوراهای تخصصی و کمیته‌های تصمیم‌گیری اعم از کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، هیأت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت و اعضای شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منتشر شد که به شرح زیر است.

احتمال حضور اتباع خارجی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ از سال آینده

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم امسال چهاردهمین دوره خود را در حالی برگزار می‌کند که بنا بر آئین‌نامه‌ای که برای برگزاری این آزمون وجود دارد، تنها اتباع جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و موفق به دریافت مدرک تخصصی در این زمینه شوند.
با توجه به اینکه اتباع خارجی فراوانی به ویژه از کشورهای همسایه و مسلمان در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، در این رابطه سؤالات زیادی برای ایشان پیش‌ آمده که آیا آن‌ها نیز می‌توانند در این آزمون قرآنی شرکت کرده تا بتوانند از مدارک تخصصی این آزمون به ویژه در زمینه ادامه تحصیلات تکمیلی بهره‌مند شوند.

سردرگمی در معنای دینداری از مشکلات نسل امروز است

هفتمین همایش معرفی طرح آموزشی بصائر ۱۵ مردادماه، با تلاوت سعید حاجیان، قاری و حافظ ممتاز کشورمان، و با قرائت پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد. هفتمین همایش معرفی طرح آموزشی بصائر در سالن اجتماعات مسجد ولی عصر(عج) واقع در میدان ولی‌عصر تهران برگزار شد و در پایان، ثبت‌ نام در هفتمین دوره این همایش از سوی متقاضیان انجام شد. این دوره‌ها به صورت رایگان و از سوی خیریه اهل‌بیت رسول خاتم(ص) برگزار می‌شود.

برپایی جشنواره ترتیل و انتصابات جدید در شورای عالی قرآن

آغاز مرحله دوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ با حضور ۳۵۸۲ حافظ قرآن

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با دومین مرحله چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم با بیان اینکه برگزاری این مرحله از روز گذشته، ۱۳ مردادماه، آغاز شده و تا ۲۸ مردادماه نیز ادامه خواهد داشت، گفت: در مرحله اول آزمون که طی اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، تعداد ۸۲۶۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم که از این تعداد دو هزار و ۸۶۹ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۱۳۵ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار ۲۵۶ نفر نیز حافظ کل قرآن کریم بودند.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت هلال احمر

این جشنواره بسته‌ای از فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و تبلیغی است که از سبک زندگی قرآنی و آیه‌های مرتبط با زندگی از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در قالب این جشنواره برای اعضای جمعیت هلال احمر و خانواده‌های آن برگزار می‌شود. جامعه مخاطب این جشنواره، تمام اعضا چون داوطلبان، جوانان، امدادگران و کارکنان و خانواده‌های تحت پوشش هستند و اساساً انتخاب عنوان جشنواره به دلیل فراگیر بودن جامعه هدف آن هست.

بازدید معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در استان اصفهان در بازدید از مؤسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان با اشاره به اهمیت اهتمام به حفظ و قرائت نهج‌البلاغه گفت: نهج‌البلاغه معجزه معنوی، علمی و بیانی است که به جز از امیرالمومنین(ع) چنین سخنانی بر نمی‌آید.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهج‌البلاغه را سیاسی‌ترین، فکری‌ترین و فرهنگی‌ترین کتاب حدیثی شیعه و سنی دانست و افزود: از نهج‌البلاغه غلو، تفکر تکفیری و شیعه انگلیسی در نمی‌آید و نهج‌البلاغه تفسیر قرآن کریم است، از مفسری که اشتباه نمی‌فهمد و اشتباه نمی‌گوید و معنویت ناب و معتدل است.

تجلیل از خبرنگار ایکنا در نهاد ریاست‌ جمهوری

مراسم بزرگداشت سی‌‌و‌نهمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی ۱۶ مردادماه با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور و نیز رئیس، معاونان، مدیران و جمعی از محققان جهاددانشگاهی در دفتر ریاست جمهوری برگزار شد. در پایان برگزاری این مراسم، از جهادگران نمونه جهاددانشگاهی با حضور مسئولان دولتی تجلیل شد که در این برنامه از تیمور کاکایی، خبرنگار سرویس فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری ایکنا نیز به عنوان جهادگر نمونه قدردانی شد و لوح تقدیر خود را از وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری دریافت کرد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۷:۳۵
0
0
در خبر انتصاب در شورای عالی قرآن چند نکته جالب وجود دارد.
اول که این شورای عالی قرآنی چه شورای عالی است و اعضا و جلسات این شورا چیست و چرا عالی است و رابطه اش با شورای توسعه فرهنگ قرآنی که عالیترین شورای قرانی کشور است چیست و همچنین اینکه اگر شورا است که باید مسئولینش انتخاب شوند و نه انتصاب!!!!!!!
captcha