شهرهای فارس متناسب با هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه فضاسازی شوند
کد خبر: 3829170
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

شهرهای فارس متناسب با هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه فضاسازی شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس خواستار فضاسازی مناسب شهرهای این استان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته نماز جمعه شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان،‌ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس امروز، 31 تیرماه در همایش مسئولان ستادهای نماز جمعه این استان با یادآوری اینكه 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور است، گفت: به‌همین مناسبت هفته‌ای را با عنوان بزرگداشت نماز جمعه نام‌گذاری کرده‌اند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که امسال نسبت به سال‌های گذشته دارد این است که امسال همانند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، چهلمین سال برگزاری نماز جمعه نیز است، به همین مناسبت برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی‌شده است.
ملك‌مكان خواستار فضاسازی شهرهای فارس به‌مناسبت هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه شد و گفت: طرح بنر هفته چهلمین بزرگداشت اقامه نماز جمعه، باید چاپ شود و در سطح شهرها فضاسازی شود، همچنین مسابقه تفسیر سوره جمعه نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی بوده که در هفته بزرگداشت نماز جمعه اجرا و برگزار خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس همچنین با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: نماز جمعه مورد تأکید دین اسلام و فریضه الهی است و همکاری برای اقامه نماز جمعه نیز یک فریضه الهی دیگری است.
وی ضمن تشکر از همراهی اعضای ستاد اقامه نماز جمعه در برگزاری نماز جمعه سطح استان افزود: شما اجباری برای این موضوع ندارید اما افتخاری برای شما محسوب می‌شود که توفیقی برای شما است، باید این توفیق را قدر بدانید و بخشی ازآنچه در آخرت به آن امید خواهید داشت نیز این موضوع است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: یکی از دعاهایی که حضرت ابراهیم(ع) به پیشگاه خداوند داشتند این بود که خدایا هم خودم و هم ذریه ام را از اقامه‌کنندگان نماز قرار بده، نماز جمعه نیز یکی از نمازهایی است که حضرت ابراهیم(ع) از خداوند طلب کرده است.
انتهای پیام

captcha