نماز، اصلی‌ترین برنامه انضباطی در حوزه دین است
کد خبر: 3829118
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

نماز، اصلی‌ترین برنامه انضباطی در حوزه دین است

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان سقز‌ با تأکید بر اینکه با مشارکت ادارات عضو ستاد اقامه نماز‌ باید اجلاس نماز و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شود، افزود: نماز، اصلی‌ترین برنامه انضباطی در حوزه دین است و برجسته‌ترین مصداق عبودیت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار شهرستان سقز امروز، 31 تیرماه در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان سقز اظهار کرد: زمینه‌های لازم برای اقامه نماز جماعت ظهر در ادارات فراهم و برنامه‌های لازم برای ادای فریضه نماز، ترویج آن و تشویق و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در ادارات تدوین شود.

وی با اشاره اینکه با مشارکت ادارات عضو ستاد اقامه نماز، اجلاس نماز و برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شود، افزود: نماز، اصلی‌ترین برنامه انضباطی در حوزه دین است و برجسته‌ترین مصداق عبودیت است.

فرماندار سقز‌ نماز را ستون دین و برنامه اصلی زندگی دانست و بیان کرد: اقامه صحیح نماز در جامعه زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که هجمه‌های فرهنگی دشمنان، اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی ما را نشانه گرفته است، ترویج فرهنگ نماز و ادای این فریضه به صورت منسجم و مداوم در ادارات می‌تواند راهکاری برای حفظ این ارزش‌ها در جامعه باشد.

ماموستا حسینی، امام جمعه سقز در ادامه این نشست گفت: نماز، جزء ارکان اسلام و بزرگترین عبادت است و باید بسترهای لازم برای اقامه نماز در ادارات فراهم شود.

وی بیان کرد: شهرداری، میراث فرهنگی و شرکت نفت، تسهیلات لازم برای اقامه نماز در پارک‌ها، نمازخانه‌های بین راهی و جایگاه‌های سوخت فراهم کنند.

یادآور می‌شود، در ادامه جلسه اعضای ستاد اقامه نماز بر توانمندسازی مربیان کانون‌های پرورشی فکری کودکان ‌‌نوجوانان و مهدکودک‌ها، تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی، احداث نمازخانه‎های بین‌راهی، سکوی نماز در پارک‌ها و مسیرها تأکید کردند.
انتهای پیام

captcha