میزبانی قرآنیان مشهد از قاریان پاکستانی در قاب دوربین
کد خبر: 3829027
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

میزبانی قرآنیان مشهد از قاریان پاکستانی در قاب دوربین

کانون خبرنگاران نبأ ــ محفل انس با قرآن کریم با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی مشهد و مؤسسه علوم قرآنی شهر کراچی پاکستان، در حسینیه نخودبریزهای مشهد برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و ۱۵۰حافظ کل قرآن از ایران و پاکستان با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی مشهد و مؤسسه علوم قرآنی شهر کراچی پاکستان، 29 تیرماه در حسینیه نخودبریزهای مشهد برگزار شد.
امیرعلی عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی در این مراسم ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر از کشور پاکستان، گفت: اگر به خدا ایمان آورده باشیم و بخواهیم مطلوب خداوند و پیامبرش باشیم، لازم است تا قرآن کریم و سنت رسول گرامی‌اش را بخوانیم و به آن عمل کنیم.
وی حافظان کل قرآن را افتخار جهان اسلام دانست و بیان کرد: هدف از برپایی این محفل، رشد و ترقی فرهنگ والای قرآنی و ایجاد اخوت و صمیمیت بین دو کشور ایران و پاکستان است، چراکه ارتباط سالم بین دو کشور می‌تواند اخوت و صمیمیت فی‌مابین را تحکیم بخشد.
عظیمی ضمن درخواست از دولت جهت فراهم‌سازی زمینه‌ها برای سفر قاریان کشور به کشورهای اسلامی، گفت: ما با راه‌اندازی این محافل بین‌المللی در صدد هستیم تا در کنار رشد و ترقی فرهنگ والای قرآنی، از تجارب حافظان کشور پاکستان نیز استفاده کنیم و اقدامی برای تحکیم وحدت بین دو ملت انجام دهیم.
یادآور می‌شود، اولین محفل قرآنی مشترک مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی مشهد و مؤسسه علوم قرآنی شهر کراچی پاکستان قبل از ایام ماه مبارک رمضان در شهر کراچی برگزار شد.
علی خداپور
انتهای پیام
captcha