ائمه‌جمعه امیدبخشی را در خطبه‌ها مدنظر قرار دهند
کد خبر: 3828289
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

ائمه‌جمعه امیدبخشی را در خطبه‌ها مدنظر قرار دهند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که ائمه‌جمعه الگوی عملی مردم در اخلاق و رفتار هستند، گفت: امیدبخشی در خطبه‌ها باید مدنظر ائمه‌جمعه باشد، مردم باید امیدوار شوند و امید به اسلام، انقلاب اسلامی و آینده روشن ایجاد شود.

hlhlبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با بیان این‌که چهارده ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، تصریح کرد: اروپاییان همچنان اصرار دارند ایران پایبند به برجام باشد.

وی به ارائه طرح انجماد در برابر انجماد از سوی رئیس‌جمهور فرانسه اشاره کرد و افزود: به‌رغم این‌که جمهوری اسلامی ایران در این مدت به تمام تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است، از مسئولان می‌خواهیم که به آمریکا و رفقایش اعتماد نکنند و پای میز مذاکره با آمریکای جنایتکار ننشینند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به حمله توپخانه‌ای سپاه پاسداران به مقر گروهک‌های ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: این پاسخی قاطع به دشمنان انقلاب و دهن‌کجی‌های ضد انقلاب است تا بدانند امنیت ایران اسلامی در داخل و خارج کشور خط قرمز همه ایرانیان است.

ائمه‌‌جمعه الگوی عملی مردم در اخلاق و رفتار هستند
خطیب جمعه خرم‌آباد با گرامی‌داشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی، گفت: این هفته ائمه جمعه سراسر کشور محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب شرف یاب شدند، توفیق داشتیم محضر ایشان را درک کنیم؛ شورای راهبردی تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» را در محضر ایشان داشته باشیم، که رهبر انقلاب بسیار خوشحال شدند و فرمودند در این زمینه باید تلاش بیشتر شود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که در این دیدار رهبری محورهای متعددی از مسائل مربوط به نماز جمعه را یادآور شدند، تصریح کرد: محور اول اهمیت نماز جمعه است، اگر بخواهیم اهمیت نماز جمعه را درک کنیم باید ببینیم نیاز امروز جامعه چیست، نیاز امروز جامعه یاد خدا و دوری از غفلت از خدا، همدلی و اتحاد، روشنگری و بصیرت‌بخشی، چهارم روحیه مقاومت و ایستادگی است.

وی افزود: دومین محور صحبت‌های رهبر انقلاب ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه است. ائمه جمعه الگوی عملی مردم در اخلاق و رفتار هستند، رفتار ائمه جمعه تأثیر در میان مردم دارد و از این رو مسئله مردمی بودن، ساده‌زیستی، پرهیز از ارتباط با صاحبان قدرت و ثروت بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امام جمعه باید مراقبت کند که ارتباط و انس با مردم داشته باشد و از صاحبان قدرت و ثروت به دور باشد، اظهارکرد: سومین مطلب مهارت خطبه خوانی است، بخشی از صحبت رهبری در این رابطه بود، ضرورت غنی‌سازی خطبه‌ها، مردم داوطلبانه به نماز جمعه می‌آیند می‌خواهند بهره‌ای ببرند. باید مطالب اغناکننده باشد.

لزوم امیدبخشی در خطبه‌ها
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: مسئله دیگر لزوم امیدبخشی در خطبه‌ها است، مردم باید امیدوار شوند، امید به اسلام، انقلاب اسلامی و آینده روشن ایجاد شود، یاس از گناهان کبیره است و مهم‌ترین مسئولیت امام جمعه امیدبخشی در دل مردم است.

وی با تأکید بر این‌که امروز ما در یک شرایطی به سر می‌بریم که در سایه امید و وحدت و مقاومت، ملت ایران سربلند است، با وجود تلاش گسترده دشمنان انقلاب، چه دشمنان داخلی و چه خارجی، با وجود این همه فشار و تحریم اقتصادی امروز جمهوری اسلامی ایران دست برتر در منطقه است، افزود: قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی مایه امید و نشاط در دل مردم است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که مسئله دیگر ضرورت حمایت از جریان‌های انقلاب اسلامی است، جریانات انقلابی که برای انقلاب به‌صورت خودجوش دارند کار می‌کنند، اظهار کرد: عده‌ای به‌دنبال انگ زدن به جریان‌های انقلابی هستند، سعی می‌کنند جوانان انقلابی و کسانی‌که برای انقلاب دارند خالصانه زحمت می‌کشند را انگ بزنند و از صحنه مسئولیت دور کنند.مبادا این‌طور باشد که عده‌ای نااهل مسئولیت‌ها را بگیرند و زحمت روی دوش جریان‌های انقلابی و جوانان مؤمن باشد

نماز جمعه باید پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی باشد
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که نماز جمعه باید پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی باشد، در شرایط کنونی نقش آفرینی جوانان مؤمن و انقلابی بسیار مهم است، تصریح کرد: به مسئولان می‌گوئیم که مسئولیت‌ها را به جریان‌های انقلابی بسپارید. مبادا این‌طور باشد که عده‌ای نااهل مسئولیت‌ها را بگیرند و زحمت روی دوش جریان‌های انقلابی و جوانان مؤمن باشد. مبادا چنین شکافی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

captcha