انتشار مبالغ حمایتی وزارت ارشاد از مؤسسات فعال در آزمون سراسری قرآن 97
کد خبر: 3827924
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
در راستای سیاست شفاف‌سازی/

انتشار مبالغ حمایتی وزارت ارشاد از مؤسسات فعال در آزمون سراسری قرآن 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ‌ در راستای سیاست شفاف‌سازی، جزئیات پرداخت 12 میلیارد ریال کمک به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد منتشر شد.

جزئیات حمایت‌های وزارت ارشاد از موسسات قرآنی منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای سیاست شفاف‌سازی، جزئیات پرداخت 12 میلیارد ریال کمک به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت منتشر شد.
مبلغ واریزی به عنوان سرانه حمایت از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی در سال ١٣٩٧ بوده و شامل 12 میلیارد و 952 میلیون ریال بوده که به ٧٢٣ مؤسسه قرآنی تعلق گرفته است.
بر اساس این گزارش، شاخص تعیین مبلغ حمایتی هر مؤسسه، میزان قبولی قرآن‌آموزان آموزش‌دیده از سوی آن موسسه در آزمون سراسری قرآن و عترت اسفند ماه ١٣٩٧ بوده است.
نکته حائز اهمیت در این گزارش، وجود مؤسسات قرآنی مختلف اعم از مؤسساتی است که مجوز فعالیت را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی گرفته‌اند.
در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بخش مؤسسات قرآنی 117 هزار و 360 نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد 90 هزار و 257 نفر خانم و 27 هزار و 102 نفر آقا بوده‌اند.
در مجموع همه رشته‌های امتحانی نیز 55 هزار و 512 نفر از قرآن‌آموزان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، موفق به قبولی در این آزمون شده‌اند که مبلغ حمایتی فوق بابت کمک هزینه تربیت این قرآن‌آموزان، از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه سال جاری به حساب مؤسسات واجد شرایط واریز شد.

برای مشاهده جداول این حمایت‌ها اینجا کلیک شود.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۴:۴۲
0
0
سپاس از معاونت قرآن ارشاد
یواش یواش دارید دوست داشتنی می شوید
این انتشار مبالغ و شفاف سازی ها کار خیلی خوبیه
ممنون
captcha