جهاددانشگاهی دایرةالمعارفی از فرهنگ کار جهادی است
کد خبر: 3827669
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

جهاددانشگاهی دایرةالمعارفی از فرهنگ کار جهادی است

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس گفت: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای کامل از ظرفیت‌ها و دایرةالمعارفی از فرهنگ کار جهادی است و باید از آن برای رسیدن به رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی بهره برد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس امروز، 24 تیر، در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان فارس با بیان اینكه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای کامل از ظرفیت‌ها و دایره‌المعارفی از فرهنگ کار جهادی است و باید از آن برای رسیدن به رونق تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی بهره برد، گفت: جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که کارآمدی و تأثیرگذاری خود را در عرصه‌های مختلف و بر بستر دانش و آگاهی، اثبات کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی در ابعاد مختلف پزشکی، کشاورزی، صنعت و آموزش نیروی انسانی و فرهنگی، گفت: با توجه به حاکم بودن فرهنگ کار جهادی مبتنی بر دانش در جهاد دانشگاهی، این نهاد هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست.

قاسم‌پور با یادآوری اینکه استان فارس نیز یک بسته کامل از ظرفیت در بخش‌های پزشکی، گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن است، گفت: به حتم جهاد دانشگاهی می‌تواند با ورود به هر یک از این بخش‌ها، منشا تحول و ارتقای بهره‌وری باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس با اشاره به لزوم بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت جهاددانشگاهی، گفت: قطعاً تحقق یک برنامه بعد از گام‌های برنامه‌ریزی و تعامل بین بخشی، نیازمند پیگیری و ممارست در اجرای دقیق برنامه است.

وی با بیان اینکه در فارس بخش قابل توجهی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، پرتحرک و با انگیزه بالای خدمت هستند، گفت: جهاد دانشگاهی در فارس فضای فعالیت در حوزه‌های کشاورزی و معدن را دارد.

قاسم‌پور ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی در استان فارس، گفت: به حتم اگر ظرفیت‌های کشوری جهاددانشگاهی به کار گرفته شود، سرمایه‌گذاری در بخش معدن می‌تواند رونق اشتغال و تولید را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌ نهادهای دولتی و نیمه دولتی در بحث انعقاد تفاهم‌نامه‌ها باید همه ابعاد را مد نظر داشته باشند، گفت: اگر اختیارات و امکانات یا همت کافی برای اجرای مفاد مورد توافق وجود ندارد بهتر آنست که تفاهم‌نامه‌ای هم منعقد و مبادله نشود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس در عین حال بر لزوم همراهی با مجموعه جهاد دانشگاهی در این استان تاکید کرد و گفت: به حتم مدیریت ارشد استان و مجموعه استانداری در این مسیر همراه است.

قاسم‌پور همچنین گفت: بالغ بر 3 میلیون نفر از جمعیت استان فارس در شهرستان‌هایی غیراز شیراز ساکن هستند و این موضوع لزوم ایجاد شعب جهاددانشگاهی در تمام شهرستان‌ها و بهره‌گیری از توان جوانان متخصص و متعهد در این نقاط را ایجاب می‌کند.

معاون استانداری فارس، این استان را به لحاظ نیروی انسانی، سرشار از پتانسیل ارزیابی و تأکید کرد: جهاددانشگاهی به واسطه توان و تجربه این امکان را دارد که فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف در سطح شهرستان‌های فارس گسترش دهد.
انتهای پیام

captcha