پرونده مسابقات قرآن اوقاف خوزستان بسته شد
کد خبر: 3827605
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
با تقدیر از برگزیدگان؛

پرونده مسابقات قرآن اوقاف خوزستان بسته شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان امروز، ۲۵ تیرماه با تقدیر از برگزیدگان در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان امروز، 25 تیرماه در اهواز برگزار شد.

این مراسم با قرائت جاسم موسوی، نفر اول رشته قرائت این دوره از مسابقات آغاز شد.

آیین اختتامیه

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در این مراسم با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: هر دینی خارج از اسلام محکوم به نابودی است. اگر مشکلاتی در زمینه زندگی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی وجود دارد، به دلیل دوری از قرآن است و مسیر راهگشای همه این موانع در کتاب الهی تعریف شده است.

خاکباز با اشاره به روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در مراحل شهرستانی و استانی گفت: حدود سه هزار نفر در دوازده رشته قرآنی در همه شهرهای استان خوزستان در این مسابقات شرکت داشتند که از میان آن‌ها ۴۵۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۵۷ نفر رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

آیین اختتامیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بیان کرد: استان خوزستان به لحاظ جمعیتی باید بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در مسابقات داشته باشد و در بعضی از رشته‌ها رتبه‌های برتر بیشتری را به دست بیاورد. سال گذشته ما در سطح کشوری رتبه برتر نداشتیم اما امسال با توجه به اینکه برای اولین بار شرکت‌کننده لوح فشرده اجرای خود به همراه کارنامه‌اش را بلافاصله بعد از مسابقه دریافت کرده، انتظار می‌رود که رتبه‌های برتر از آن استان خوزستان شوند. همچنین سعی ما بر این است که پیش از اعزام مسابقات، کارگاه‌های آماده‌سازی برای آن‌ها برگزار کنیم.

مراسم اختتامیه با حضور خانواده‌های شهیدان محمدسعید سعیدی‌زاده و امین باوی از شهدای قرآنی فاجعه منا همراه بود که از آن‌ها به همراه دیگر برگزیدگان تقدیر شد.

همچنین قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی استان خوزستان پیش از قرائت آیاتی از قرآن کریم به‌عنوان یکی از داوران این دوره از مسابقات گفت: مسابقات نقاط قوت و نقاط ضعف را با هم داشت اما این موضوع مهم است که این دوره با برگزاری اختتامیه به پایان رسید، اختتامیه‌ای که با کمترین زمان از پایان مسابقات برگزار شد. 

آیین اختتامیه

سپس قاسم مقدمی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و ابتهال‌خوانی احمد راهی‌مالکی دیگر برگزیده این دوره از مسابقات هم بخش دیگر این مراسم بود. در پایان برگزیدگان با لوح تقدیر و اهدای جوایز نقدی تقدیر شدند.

گفتنی است، نکته قوت این دوره از مسابقات با توجه به مدیریت جدید اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزاری منظم‌تر و باکیفیت‌تر  و همچنین برپایی آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان با جوایز نقدی بوده است که مورد اشاره هیئت داوران هم بود. 

انتهای پیام

captcha