سیستان‌وبلوچستان مقصد گردشگران آذری می‌شود
کد خبر: 3827598
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
طی تفاهم نامه ای با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی؛

سیستان‌وبلوچستان مقصد گردشگران آذری می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به امضا رسید، استان سیستان و بلوچستان امسال به‌عنوان مقصد گردشگران این استان مشخص شده و تبادل مسافر و گردشگر در قالب تور صورت می‌گیرد.

علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به امضا رسید، استان سیستان و بلوچستان امسال به‌عنوان مقصد گردشگران این استان مشخص شده و تبادل مسافر و گردشگر در قالب تور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان علاوه بر داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود و برخورداری از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار در شمال و جنوب، به‌دلیل تفاوت شرایط اقلیمی با استان‌های غربی، همواره مورد توجه قرار داشته و امیدواریم این تفاهم نامه‌ها باب نزدیکی و قرابت بیشتر میان هموطنان را باز کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: این تورهای گردشگری در قالب لیدرها، راهنمایان گردشگری و حمایت سازمان انجام می‌شود، که این موضوع باعث استقبال گردشگران شده است.

وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا بتوانیم این کار را در سایر استان‌ها نیز پیگیری و تفاهم نامه‌هایی منعقد کنیم؛ چراکه معتقدیم این اقدامات سبب معرفی آداب، رسوم، فرهنگ و داشته‌های تاریخی و طبیعی استان می‌شود.

جلال‌زایی افزود: طی برنامه ریزی‌ها قرار شده است که روستاهای هدف گردشگری، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، سیستان، قلعه نو، شهر سوخته، کوه خواجه، دهانه غلامان، شهرستان هامون و سایر نقاط استان در قالب این تورها معرفی شوند.

انتهای پیام

captcha