واکنش مسلمانان به اسلام‌ستیزی کاندیدای نخست‌وزیری انگلیس
کد خبر: 3827562
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

واکنش مسلمانان به اسلام‌ستیزی کاندیدای نخست‌وزیری انگلیس

گره بین‌الملل ـ مطرح‌ شدن مقاله چندسال پیش «بوریس جانسون» که در آن به مسلمانان توهین کرده با واکنش گسترده مسلمانان انگلیس روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ بوریس جانسون، کاندیدای نخست‌وزیری انگلیس، در مقاله‌ای که در سال 2007 نوشته و به چاپ جدید کتاب خود با عنوان «رؤیای رم» ( چاپ اول سال 2006) اضافه کرده نوشته است که اسلام مانع از پیشرفت در بسیاری از نقاط جهان شده و در نتیجه «ناآگاهی مسلمانان» عامل همه منازعات بوده است.

مؤسسه «تل ماما»(Tell Mama) که موارد تنفر علیه مسلمانان را رصد می‌کند، اعلام کرد: این دیدگاه جانسون ثابت می‌کند که وی درک درستی از اسلام ندارد.
 
شورای مسلمانان انگلیس نیز اعلام کرد: بسیاری از مردم انگلیس مایل‌اند بدانند آیا کاندیدای نخست‌وزیری هنوز هم معتقد است اسلام مانع پیشرفت و آزادی است.
 
این شورا در ادامه بیانیه خود آورده است: ما معتقدیم اسلام نقش مهمی در پیشرفت و رفاه جوامع چه در جهان اسلام و چه در غرب داشته است.

«محمد امین» رئیس پیشین گروه مسلمان حزب محافظه‌کار نیز گفت: تحلیل جانسون به تنفر علیه مسلمانان دامن می‌زند.

جانسون در مقاله خود درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، این کشور را در زمینه حقوق بشر بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت: یکی از دلایل منتظر نگه داشتن ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا، کمک به نیروهای پیشرو در این کشور بوده است.

جانسون مدعی شده است که پدر پدربزرگش «علی کمال» یک سیاستمدار مسلمان ترک‌تبار بوده و امیدوار است به اسلام‌هراسی متهم نشود.

انتهای پیام
captcha