اعلام نتایج آزمون چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
کد خبر: 3825012
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

اعلام نتایج آزمون چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نتایج آزمون مرحله اول چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم اعلام شد.

اعلام نتایج آزمون مرحله اول چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریمحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: نتایج آزمون مرحله اول چهاردهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم اعلام شد.

وی با بیان اینکه مرحله اول امسال برای اولین بار به صورت رسمی در پنج حوزه استان شامل؛ شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، طبس و درمیان برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته این آزمون فقط در مرکز استان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این مرحله حدود 239 نفر در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء شرکت داشتند که از این تعداد 152 نفر زن و 87 نفر مرد بوده‌اند.

سلمانی ادامه داد: براساس تعداد شرکت‌کنندگان 100 نفر در مرحله اول پذیرفته شده‌اند که از این تعداد 32 نفر مجاز به شرکت در آزمون شفاهی درجه پنج، 16 نفر مجاز به شرکت در آزمون شفاهی درجه چهار، 30 نفر مجاز به شرکت در آزمون شفاهی درجه سه و 21 نفر مجاز به شرکت در آزمون شفاهی درجات یک تا سه شده‌اند.

وی افزود: آزمون شفاهی و یا مرحله دوم این طرح اواسط مردادماه جاری در تمام حوزه‌های امتحانی در بخش‌های حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: به پذیرفته‌شدگان مرحله دوم مدرک تخصصی در پنج درجه اعطا خواهد شد که درجه 5 معادل دیپلم، درجه 4 معادل فوق دیپلم، درجه 3 معادل لیسانس و درجه 2 معادل فوق لیسانس و درجه یک معادل دکترا خواهد بود.

سلمانی اظهار کرد: افرادی که بتوانند در آزمون مرحله دوم درجه یک و دو حد نصاب لازم را کسب کنند، باید در آزمون‌های دیگری که در سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: تاکنون در طی دوره‌های گذشته که برگزار شده، 99 نفر موفق به کسب مدارک تخصصی حفظ شده‌اند که از این تعداد یک نفر درجه دو، 53 نفر درجه سه، 13 نفر درجه چهار و 32 نفر درجه پنج بوده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدرک این دوره با امضای رئیس سازمان تبلیغات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و مدرک معتبر و رسمی تلقی می‌شود، اظهار کرد: تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه‌ها و ارتقا رتبه و درجه در ارگان‌های دولتی راز مزایای کسب درجه در این دوره است.

سلمانی ادامه داد: حافظانی که مایلند که مدرک کارشناسی بالاتر علوم قرآنی را توسط وزارت علوم بدون حضور در دانشگاه دریافت کنند، حتما باید در این آزمون‌ها شرکنت کرده و مدرک تخصصی را دریافت کنند و سپس در کنکور مربوطه که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امسال از نظر درصد حضور حافظان در این دوره رتبه سوم کشوری را داریم، یادآور شد: با توجه به اعتباری که این مدرک دارد و تعداد حافظان در استان، باز هم انتظار بیشتری از حافظان برای شرکت در این دوره‌ها می‌رود.
انتهای پیام

captcha