سبک زندگی اسلامی در تفرجگاه‌ها ترویج شود
کد خبر: 3822427
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

سبک زندگی اسلامی در تفرجگاه‌ها ترویج شود

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اجرای طرح فرهنگی سواحل،‌ گفت: با پیگیری برنامه‌های فرهنگی به ویژه اقامه نماز جماعت، امکان ترویج سبک زندگی اسلامی حتی در تفرجگاه‌ها نیز فراهم می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان اسلامی کشور امروز، 4 تیرماه در جلسه فرهنگی سواحل که با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ سواحل استان‌های شمالی از زیباترین موهبت‌های الهی هستند و نگریستن به عمق خلقت به خداشناسی کمک می‌کند و سواحل هم یکی از نشانه‌های خلقت خداست.

وی افزود: نیاز مبرم افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان به شناخت جایگاه تفریح‌های سالم در اسلام و جهت‌دهی محیط به فضایی مثبت، معنوی و سازنده در کنار سواحل از ضرورت‌های اجرای طرح فرهنگی سواحل است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی متذکر شد: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا به بهانه آزادی و حقوق بهره‌مندی از منابع طبیعی، تفرجگاه‌های ساحلی را به مکانی برای دوری از دین و ارزش‌های دینی تبدیل کنند.

میرمحمدیان با بیان اینکه شادی، نشاط و تفریح در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: با پیگیری برنامه‌های فرهنگی به ویژه اقامه نماز جماعت و امر به معروف و نهی از منکر، امکان ترویج سبک زندگی اسلامی حتی در تفرجگاه‌ها نیز فراهم می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح مذکور را ایجاد فضای مناسب و فرهنگی توام با شادی و نشاط در سواحل عنوان کرد و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی موجب برقراری تفریحات سالم برای هموطنان در سواحل دریا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز یادآور شد: سواحل در فصل تابستان پذیرای میهمانان زیادی است و به تبع آن محل تلاقی فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر می‌باشد که گاه این فرهنگ‌ها نیاز به بازنگری دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از راه فرهنگی با نظام اسلامی به مقابله می‌پردازند، اضافه کرد: دشمنان در قالب فرهنگ خودی در جامعه رخنه می‌کنند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: دشمنان ما می‌خواهند قشر جوان و نوجوان را هدف قرار دهند و مراکز تفریحی جوانان مد نظر آنهاست. یکی از این مراکز سواحل می‌باشد و باید تمهیدات فرهنگی خاصی را در نظر گرفت و با تعیین نمازخانه علاوه بر اقامه نماز جماعت به سوالات و شبهات نیز توسط مبلغ دینی پاسخ داده شود.

انتهای پیام

captcha