شنیده‌هایم از فقاهت علمای قم به عینیت تبدیل شد
کد خبر: 3822376
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
سفیر کشور مالی در تهران:

شنیده‌هایم از فقاهت علمای قم به عینیت تبدیل شد

گروه حوزه‌های علمیه – سفیر کشور آفریقایی مالی در تهران گفت: درباره شهر قم و حضور صدها مرکز و مؤسسه علمی و مبلغان دینی زیاد شنیده بودم، اما امروز شنیده‌هایم جنبه عینی یافت و به یقین تبدیل شد.

به گزارش ایکنا، دینانگونا یحیی، که در رأس هیئتی به قم سفر کرده بود، با حضور در ستاد مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه با رئیس این مرکز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفیر کشور مالی در ایران اظهار کرد: فعالیت‌های بین‌المللی مجموعه‌ای همچون المصطفی با برخورداری از دهها هزار دانش‌پژوه از اقصی نقاط دنیا مرا شگفت‌زده کرد و حال اینکه المصطفی یکی از دهها مرکز علمی فعال در قم است.
وی افزود: پیش از این هم شنیده بودم که قم شهر علم و دانش است. اکنون که به این شهر آمده‌ام، شنیده‌هایم جنبه عینی پیدا کرده است. فعالیت المصطفی در عرصه‌های مختلف جای تشکر و قدردانی دارد و ملت مالی باید با این مجموعه عظیم علمی بیش از گذشته آشنا شود.
دیناگونا یحیی از سخنان رئیس جامعة‌المصطفی در زمینه‌های مختلف تشکر کرد و گفت: شما به مسائل بسیار مهمی اشاره کردید. میزان پذیرش دانشجو در المصطفی باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.
وی تلاش جامعةالمصطفی را برای از بین بردن فتنه‌های مختلف در جهان اسلام ستود و اظهار کرد: مالی کشوری اسلامی است و هنوز هم کمک‌های ایران را برای رفع مشکلات مالی فراموش نکرده‌ایم.
سفیر مالی در ایران با اشاره به اهتمام المصطفی برای گسترش آموزش‌های مجازی پرداخت و افزود: آماده‌ همکاری و گسترس زمینه های همکاری هستیم.
وی کمک به بالندگی پیروان همه مذاهب اسلامی را از اهداف مالی دانست و گفت: در مورد همه زمینه‌هایی که صحبت شد، می‌کوشیم همکاری کنیم و به پیشبرد اهداف عالی المصطفی کمک کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلیمن عباسی در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار، ابراز امیدواری کرد که این دیدارها تکرار شود و ان‌شاءالله به اهداف مشترک مورد نظر دست یابیم.
انتهای پیام

captcha