حوزه فرهنگ نیازمند توجه ویژه است
کد خبر: 3822359
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

حوزه فرهنگ نیازمند توجه ویژه است

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: مهم‌ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به حوزه فرهنگ است که زیربنای تمام امور بوده و برای ارتقای آن باید گام‌های اساسی برداشته شود.

سرانه فرهنگ در کشور به طور محسوسی پایین است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس امروز، چهارم تیرماه در حاشیه بازدید از پردیس فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری آذربایجان شرقی، گفت: سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیار محسوسی پایین بوده و در بودجه کل کشور نیز رقم بسیار ناچیزی به این حوزه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: مهم‌ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به حوزه فرهنگ است که زیربنای تمام امور بوده و برای ارتقای آن باید گام‌های اساسی برداشته شود.

سعیدی با تأکید بر احیای پردیس‌های سینمایی در کشور، اظهار کرد: متولیان و مسئولان نهادهای فرهنگی و هنری برای احیای پردیس‌های سینمایی باید با حوزه هنری همکاری کنند.

نماینده مردم تبریز، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ و هنر دارای پیشینه ارزشمند و قابلیت‌های زیادی است، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه حوزه هنری استان در این حوزه تأکید کرد.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز از سوی حوزه هنری استان گفت: این پردیس در مدت کمتر از ۳ سال بازسازی شده و پس از بازسازی مورد استقبال مردم و علاقه مندان سینما برای تماشای فیلم قرار گرفت.

وی با اعلام آمادگی برای استقبال از ورود بخش خصوصی به موضوع سینماداری افزود: در کنار ورود بخش خصوصی به این زمینه با اختصاص بودجه فرهنگی می‌توان زیرساخت‌های فرهنگی بیشتری در استان ایجاد کرد.

بلاغی با اشاره به عملکرد حوزه هنری استان در بخش فرهنگ یادآوری کرد: تاکنون برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف در حوزه فرهنگ برگزار شده و چندین کتاب و فیلم نیز تهیه و رونمایی شده است.

انتهای پیام

captcha