انتقاد آیت‌الله محقق‌داماد از مستند «حکایت دل»
کد خبر: 3822304
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

انتقاد آیت‌الله محقق‌داماد از مستند «حکایت دل»

گروه اندیشه ــ آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد از تقطیع سخنانش در مستند «حکایت دل» انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد در حاشیه جلسه «تفسیر قرآن در حکمت متعالیه» که روز گذشته، 3 تیرماه، در مؤسسه حکمت و فلسفه ایران برگزار شد به انتقاد از مستند «حکایت دل» پرداخت و اظهار کرد: اولاً من به ساخت این مستند راضی نمی‌شدم. بنده فکر نمی‌کردم صداوسیما این فیلم را پخش کند. ده سال است که نه به رایو و نه به تلویزیون پا گذاشته‌ام. نامه‌ای هم به رئیس قبلی صداوسیما نوشتم و گفتم فیلم‌های قبلی مرا هم پخش نکنید.

وی فزود: به همین دلیل باور نداشتم تلویزیون این مستند را پخش کند و یقین داشتم که پخش نمی‌کند. با وجود این، مستند را پخش کردند. این‌طور که خانم اعوانی به من گفتند، مستند 86 دقیقه بوده که 26 دقیقه آن را حذف کردند. نکته‌ای که هست اینکه در این مستند بیشتر خودم صحبت کردم چون می‌خواستم حرف‌های خودم را بیان کنم. من نگفته بودم کسی دیگری در این مستند صحبت نکند؛ چون برخی سوال کردند چرا با خانواده من مصاحبه نکرده‌اند. من در این خصوص نظری نداشتم.

یادآور می‌شود، مستند «حکایت دل» در قالب ۲۰ قسمت به معرفی زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور می‌پردازد. اولین قسمت از مجموعه «حکایت دل» با عنوان «مرد خرد و فضیلت» که یکشنبه هفته گذشته از شبکه چهار سیما پخش شد به زندگی و معرفی سید مصطفی محقق‌داماد پرداخته بود.

انتهای پیام

captcha