امید به جوانان مهمترین مؤلفه در بیانیه گام دوم است
کد خبر: 3822296
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

امید به جوانان مهمترین مؤلفه در بیانیه گام دوم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، گفت: امید به جوانان مهمترین مؤلفه در بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

امید به جوانان مهمترین مؤلفه در بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، امروز، چهارم تیرماه در جمع مرزداران و ارتش شهرستان سقز اظهار کرد: مرزداران خصوصیات بارزی دارند که وظیفه داریم آنها را دعاگو باشیم چرا که ایثاگرانه و فداکارانه مشغول خدمت به سرزمین هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی(ص) فرموده‌اند: «یک روز نگهبانی و مرزبانی در راه خدا از هزار شبانه‌روز عبادت برتر است»، افزود: این توفیق بزرگی است که شامل شما مرزداران فداکار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم و جوانان تبیین کنیم، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب با دقت نظر خاصی تهیه شده و مقام معظم رهبری فرموده‌اند برای تهیه این بیانیه 20 روز وقت گذاشته‌اند و از اساتید و فرهیختگان مشورت گرفته‌اند تا تدوین شده است.

وی اظهار کرد: مقام رهبری از نخبگان جامعه، روحانیان، اساتید و فرهیختگان انتظار دارند بیانیه را برای مردم تبیین کنند و جوانان نیز باید گوش فرادهند و تبعیت کنند از فرامین رهبری و بیانیه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

کرمی اعلام کرد: جامعیت بیانیه از خصوصیات بارز این بیانیه است و مقام معظم رهبری به مشکلات، سوء‌تدبیرها، خطاهای گذشته، ظرفیت‌ها و امکانات، تجهیزات و پتانسیل‌هایی که وجود داشته و یا در آینده وجود خواهد داشت اشاره فرموده‌اند و این مهم برای همه ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته سوءمدیریت‌هایی وجود داشته است، بیان کرد: علیرغم اینها باید به گذشته افتخار کنیم چرا که اقدامات ارزشمندی در گذشته انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نگاه به آینده را از دیگر موارد مورد اشاره در بیانیه برشمرد و گفت: نباید فراموش کنیم که کجا بوده‌ایم و به کجا خواهیم رسید و باید به قله برسیم و نیاز است در این راه امید داشته باشیم چون راه زیادی را با مرارت و مشقت پشت سر گذاشته‌ایم بنابراین دستیابی به اهداف دور از انتظار نیست.

وی خطاب به مرزداران حاضر در جمع بیان کرد: مخاطب قرار دادن جوانان مؤمن انقلابی همچون شما از موارد مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر شده و مقام معظم رهبری به جوانان امید بسته‌اند و مسئولان نیز باید فرصت را برای جوانان فراهم کنند و کار را به آنها واگذار کنند.

کرمی همه آحاد مردم و مسئولان را مخاطبان بیانیه ذکر کرد و گفت: بیشترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند چرا که نیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و 26 میلیون نفر جوان 15 تا 40 نفر در کشور داریم و 14 میلیون جوان نیز تحصیلات عالیه دارند.

وی اعلام کرد: مدیرانی هستند که ول کنِ میز و صندلی نیستند و اجازه نمی‌دهند جوانان را وارد این عرصه کنند در حالیکه جوانان متخصص با تحصیلات عالی و مدیریت خوب در جامعه وجود دارند و می‌توان از ظرفیت آنها استفاده برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: مقام معظم رهبری همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب بر شعارهای انقلابی تأکید داشته‌اند و بیان کرده‌اند شعارهایی که داده شده باید ادامه‌دار باشد چون کهنه شدنی نیستند و برخی این شعارها جهانی شده‌اند و نباید خجالت بکشیم از اینکه این شعارها را داده‌ایم که یکی از این شعارها « ایستادگی در مقابل کفر و استکبار است» و ملت مسلمان باید در برابر چنین تفکری ایستادگی کنند.

وی اظهار کرد: توجه به مطالبات مردم و مطالبه‌گری مردم نیز از دیگر بندهای مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است و باید براساس نیاز مردم برنامه‌ریزی انجام شود چرا که دنبال کارهای بی‌هزینه و راحت بودن نمی‌تواند نیاز مردم را برطرف کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: گرچه حجاب از ملزومات دین است اما منکر فقط پرداختن به مقوله حجاب نیست و باید مدیران رفتارهای خود را بسنجند تا بتوانند به مطالبه مردمی نیز توجه کنند.

کرمی یادآور شد: مهم‌ترین ضمانت اجرایی بیانیه اعتقاد است و باید به ولایت امر اعتقاد داشته باشیم تا بتوانیم بیانیه را به خوبی تبیین کنیم.

وی اعتماد را مهم‌ترین سرمایه مردم در مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: مسئولان نباید اجازه دهند که اعتماد مردم نسبت به آنها از بین برود.
انتهای پیام

captcha