عرصه فرهنگ، زیرساخت توسعه كشور است/ توجه ویژه جهاددانشگاهی به فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3822244
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
طیبی:

عرصه فرهنگ، زیرساخت توسعه كشور است/ توجه ویژه جهاددانشگاهی به فعالیت‌های قرآنی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی فرهنگ را زیرساخت توسعه كشور دانست و گفت: اگر در كشورمان در بسیاری از زمینه‌ها دچار مشكل هستیم به دلیل این است كه در عرصه فرهنگی دچار اشكال هستیم.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی كشور در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور ذیل این نهاد انقلابی گفت: ذره‌ای در اهمیت این سازمان و مجموعه تخصصی و خوب خبرگزاری ایكنا شك نداریم چراكه فرهنگ، حوزه زیرساخت توسعه كشور است.

وی افزود: اگر در كشورمان در بسیاری از زمینه‌ها دچار مشكل هستیم به دلیل این است كه در عرصه فرهنگی دچار اشكال هستیم لذا مسلماً به عرصه فرهنگ هم توجه داریم اما برخی از مشكلات خارج از كنترل است.

توجه به فعالیت‌ سازمان قرآنی دانشگاهیان
طیبی ادامه داد: تمام تلاش جهاددانشگاهی این است كه منابع حوزه فرهنگ به ویژه منابع سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور را تخصیص دهیم تا بتوانند برنامه‌های خود را به خوبی اجرا كنند.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار كرد: یكی از كارهای مهمی كه در حوزه فرهنگی به طور طبیعی جهاددانشگاهی باید انجام می‌داد، پرداختن به قرآن به عنوان كتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه انسان‌هاست لذا در این زمینه بسیار خوب ورود كردیم و هم اكنون در این حوزه فعال هستیم.

افزایش بودجه سازمان قرآنی دانشگاهیان
وی با بیان اینكه در سال گذشته سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور اقدامات خوبی برای افزایش بودجه انجام دادند و بودجه‌های این سازمان از افزایش مناسبی برخوردار است، گفت: این مسئله به حدی است كه گاهی اوقات در جهاددانشگاهی از این سازمان كمك می‌گیریم كه لازم است از آنها قدردانی كنیم.

لزوم تسریع در تشكیل گروه پژوهشی مطالعات میان‌رشته‌ای
طیبی اظهار كرد: البته مقداری در بحث تشكیل گروه پژوهشی كه قرار است فعالیت‌های مطالعات میان‌رشته‌ای را انجام دهند ‌سرعت كار بیشتر شود زیرا اینجا مقداری سرعت انجام كار كُند است و باید جذب نیروی مناسب برای این كار داشته باشیم.

وی با بیان اینكه امسال بحث تخصیص بودجه‌ها همه را نگران می‌كند، گفت: برای سه ماهه اول 15 درصد تخصیص بودجه‌ها انجام شده است اما وقتی كه تخصیص بودجه كم شود نمی‌توان برنامه‌های پیش‌بینی شده را اجرایی كرد.

طیبی با یادآوری اینكه این بودجه به طور كلی به شكل حقوق پرداخت می‌شود و جلوی یكسری برنامه‌ریزی‌ها را می‌گیرد، گفت: تدبیری كه اكنون اتخاذ شده است این است كه واحدهایی كه زیادتر از آن بودجه‌ای كه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بودجه بدان‌ها پرداخت شده است، این بودجه اضافی را برگردانند.

مشكلات كشور، تأثیر مستقیم بر روی تخصیص بودجه‌ها دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال این نكته را یادآور شد كه وقتی بودجه را در قالب حقوق پرداخت می‌كنیم چون حقوق مستقیماً به حساب اعضا واریز می‌شود، این منابع نمی‌تواند برگردانده شود و آن هنگام مجموعه‌هایی مثل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور كه باید برنامه‌های خود را بر اساس بودجه‌های درنظر گرفته شده اجرا كند، دچار مشكل می‌شود.

وی بیان كرد:‌ با توجه به شرایط سخت كشور، بسیاری از واحدهای جهاددانشگاهی كه قراردادهای بزرگی دارند، دچار مشكل شده‌اند و كارفرماها نمی‌توانند منابع خود را پرداخت كنند مانند اتفاقی كه در قرارداد متروی شیراز رخ داد.

طیبی در پایان اظهار كرد: هم‌اكنون مشكلاتی از این قبیل وجود دارد كه به دنبال روش‌هایی هستیم تا بودجه‌ها را به سازمان برگردانیم تا بتوان برنامه‌های خوبی اجرا كرد.
انتهای پیام

captcha