افزایش خشونت علیه مسلمانان در هند
کد خبر: 3822223
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

افزایش خشونت علیه مسلمانان در هند

گروه بین‌الملل ـ انتشار یک ویدئوی 10 دقیقه‌ای از ضرب و شتم یک مسلمان به دست چند مرد هندو، بار دیگر بحث‌ درباره افزایش جرایم ناشی از تنفر دینی را در هند برانگیخته است.

افزایش خشونت هندوهای افراطی علیه مسلمانان در هند/ ادیت شدهبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ پلیس هند می گوید در پی انتشار ویدئوی ضرب و شتم این فرد مسلمان، یک نفر را دستگیر کرده و در جست‌وجوی سایر مجرمان است.

ضرب و شتم این فرد مسلمان که به علت شدت جراحات درگذشت، نمونه‌ای از خشونت ناشی از تنفر دینی در این کشور قلمداد شده است.

در این ویدئوی 10 دقیقه‌ای چند مرد در شهر خارساوان در ایالت جهارکهند، «تبریز انصاری» جوان 24 ساله مسلمان را به اتهام سرقت کتک می‌زنند. همچنین آنها او را به تیر چراغ‌برق بستند و مجبور کردند جمله «سلام بر رام (خدای هندو)» را فریاد بزند.

یکی از مسئولان پلیس می‌گوید: آنها انصاری را به مدت 12 ساعت کتک می‌زدند. این جوان مسلمان روز یکشنبه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

«هارش ماندر» از اعضای کمپین «کاروان محبت» که به حمایت از قربانیان خشونت ناشی از تنفر کمک می‌کند، می‌گوید: در سراسر کشور فضایی به وجود آمده است که امکان وقوع این نوع خشونت‌ها را فراهم می‌کند.
 
اخیراً گزارشی منتشر شد که براساس آن در دوره حاکمیت حزب ملی‌گرای هندوی بهاراتیا جاناتا، به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر کنونی، خشونت و تبعیض علیه اقلیت‌ها، به ویژه مسلمانان در این کشور افزایش یافته است. براساس این گزارش حمله به غیرهندوها در هند به بهانه حمایت از گاوها، که در این دین مقدس دانسته می‌شود، رو به افزایش است. البته دولت هند این گزارش را رد کرده است.
 
انتهای پیام
captcha