راهیابی 30 نفر از قاین به مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3822220
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

راهیابی 30 نفر از قاین به مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین از راهیابی ۳۰ نفر از متسابقین خواهر و برادر به مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و اظهار کرد: سه نفر اول هر رشته ضمن دریافت جوایزی به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند؛ ضمن اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی در تابستان امسال برگزار می‌شود.

راهیابی 30 نفر از قاین به مرحله استانی مسابقات اوقاف خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی برگزاری مسابقات قرآن کریم را راهی برای ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد فضای معنوی در جامعه دانست و اظهارکرد: حضور گسترده افراد در این مسابقات نشان از عشق و ارادت افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان به فرهنگ دینی و قرآنی است.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را رشد، تعالی، معرفت دینی و انس با قرآن کریم در بین افراد جامعه دانست و بیان کرد: اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و ارتقا سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف، تصریح کرد: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خردادماه امسال به مدت یک روز با حضور بیش از 120 حافظ، قاری، مؤذن و مرتل قرآن در رشته‌های مختلف در آستان مقدس امامزاده زید(ع) فرخ‌آباد و سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین برگزار شد.
رحیمی از راهیابی ۳۰ نفر از متسابقین خواهر و برادر به مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و اظهار کرد: سه نفر اول هر رشته ضمن دریافت جوایزی به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند؛ ضمن اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی در تابستان امسال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبی، بیان کرد: در رشته قرائت خواهران راضیه سیروسی و فاطمه فرخی، در رشته ترتیل خواهران بهنانه سادات ترابی، مهدیه عابد، طاهره آذر کیش و مرضیه تقی نیا، در رشته دعا خوانی خواهران عالیه دولتی و فاطمه حسینی و در رشته حفظ کل خواهران زهرا راعی شریف‌آباد و زهرا امینی مقدم به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه در رشته حفظ ۲۰جزء خواهران زهرا اسماعیل پور مقدم، هدی صادقی و عالیه اسداللهی به مرحله استانی راه یافتند، تصریح کرد: همچنین در رشته حفظ ۱۰ جزء خواهران معصومه چمن آرا، تکتم قربانپور و رقیه مهویدی و در رشته حفظ پنج جزء خواهران شیما شیری‌نژاد، فاطمه دروگر و فاطمه سادات جوادی به مرحله بعدی راه یافتند.
رحیمی با اعلام اینکه در بخش برادران در رشته قرائت جواد یعقوب پور و در رشته ترتیل برادران حمید قلی نژاد، سید محمد اسماعیل ترحمی و حجت‌الله جانی به مرحله استانی راه یافتند، بیان کرد: در رشته حفظ ۲۰ جزء علی جمعه قربانی، در رشته اذان سینا بهمنش، محمدعلی اکرامیان و مصطفی ظفری و در رشته دعاخوانی محمد عباس نژاد، یاسر اسماعیلی و حسین رحیمی به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قران راه یافتند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که از برگزاری این مسابقات در نظر داریم، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی است که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه بتواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.
انتهای پیام

captcha