ترتیل را به سبک قاریان مصری بیاموزید
کد خبر: 3822080
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
دباغ:

ترتیل را به سبک قاریان مصری بیاموزید

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ قاری و حافظ روشندل کشورمان اظهار کرد: در زمینه ترتیل بهتر است، تلاوت اساتید و قاریان مصری ملاک استماع قرار داده شود.

به گزارش ایکنا؛ هفتاد و یکمین جلسه هفتگی حفظ و قرائت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) با تدریس احمد دباغ، قاری و حافظ بین‌المللی کشورمان، همراه با بیان مفاهیم قرآن، با حضور اساتید و قاریان و حافظان ممتاز کشور چون سیدمحمدرضا محمدی، مهدی علم‌خواه، حجت‌ا‌لاسلام مهدی رمضانی و قاری نوجوان سعید علم‌خواه برگزار شد.
طی این جلسه، احمد دباغ با اشاره به توصیه‌هایی به حافظان قرآن اظهار کرد: حافظان کل، حداقل روزانه باید یک و نیم جزء مرور کنند و وقت بیشتری را برای مرور محفوظات اختصاص دهند.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ سال است حافظ قرآن شده است، بیان کرد: اگر طبق برنامه‌ریزی، مرور محفوظات را نداشته باشم و کمتر به محفوظاتم مراجعه کنم، تأثیر منفی آن را احساس خواهم کرد. همچنین در زمینه ترتیل بهتر است، تلاوت اساتید و قاریان مصری ملاک استماع قرار داده شود.
در ادامه، حجت‌الاسلام ابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه در زمینه مفاهیم قرآن، گفت: ویژگی‌های بندگان خدا تواضع و فروتنی آنان در معاشرت با دیگران است «وَ عِباد الرّحمن الَّذین یمشُون عَلَی الأرض هوناً» (فرقان/۶۳) و از غرور و تکبر و خودبینی باید پرهیز شود. لذا خداوند متعال در قرآن در سوره انفطار به آنها هشدار داده است «یا أیها الإنسان ما غرَّک بربِّک الکریم».
وی تصریح کرد: در فعالیت‌های قرآنی نیز قاریان، حافظان، اساتید و مسئولان قرآنی هر چه بیشتر مزین به اخلاق دینی باشند، بین مردم محبوب‌ترند و اگر هر فردی در هر موقعیتی دچار غرور و خود برتربینی شود، سقوط اخلاقی آن حتمی است که باید بسیار مراقب رفتار و گفتارمان باشیم که از حسن عاقبت برخوردار شویم.
انتهای پیام

captcha