کردستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد
کد خبر: 3822076
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

کردستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای حوزه قرآنی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به وجود این پتانسیل‌ها و وجود علما و شخصیت‌های بزرگ قرآنی، کردستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ستاد بزرگداشت دهه کرامت که امروز، سوم تیرماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای حوزه قرآنی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به وجود این پتانسیل‌ها و وجود علما و شخصیت‌های بزرگ قرآنی، کردستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.


وی با تأکید بر معرفی و تکریم فعالان و پتانسیل‌های قرآنی استان در حوزه‌های مختلف افزود: کردستان از دیرباز مهد علم و عرفان بوده است و قاریان، پیشکسوتان و خادمان قرآنی زیادی در این استان وجود دارد.


معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت قرآن کریم عنوان کرد: فرموده امام راحل (ره) و تاکیدات رهبری به عنوان اسناد بالادستی، پیرامون اهمیت قرآن مورد توجه ما باید باشد.


وی با اشاره به برگزاری همایش قرآنیان کردستان عنوان کرد: این همایش بایستی به صورت برنامه‌ریزی شده و منسجم برگزار شود تا برنامه‌ای در شان فعالان این حوزه باشد.


حجت‌الاسلام سادات با تأکید بر تکریم اصحاب قرآن و عترت استان در بخش‌های مختلف یادآور شد: قاریان، حافظان، مرتلان، هنرمنان، خادمان، مفسران، قرآن پژوهان، اساتید و پیشکسوتان، مروجان، واقفان و تمام کسانی که عمر خود را در راه قرآن صرف می‌کنند، بایستی مورد تکریم قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha