ابراز نگرانی جنبش اسلامی نیجریه از وضع سلامتی شیخ زکزاکی
کد خبر: 3822023
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

ابراز نگرانی جنبش اسلامی نیجریه از وضع سلامتی شیخ زکزاکی

گروه بین‌الملل – جنبش اسلامی نیجریه (IMN) درباره وضعیت سلامتی رهبر خود، شیخ «ابراهیم زکزاکی» و همسرش «معلمه زینب» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیلی‌تراست؛ این جنبش درباره اوضاع وخیم جسمانی شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و همسرش «معلمه زینب» که از سال 2015 در این کشور در زندان به سر می‌برند، ابراز نگرانی کرد.

«عبدالله محمد موسی»، مسئول اطلاع‌رسانی این جنبش از دولت فدرال خواست از دستور دادگاه عالی ابوجا که در دسامبر 2016 حکم به آزادی شیخ زکزاکی داده تبعیت کند.

وی همچنین به گزارش پزشکی کمیسسون حقوق بشر اسلامی لندن که اخیرا اجازه یافت وضعیت سلامتی زکزاکی را بررسی کند،‌ اشاره کرد و خواستار آن شد که به وی اجازه داده شود برای مداوا به خارج از کشور برود.

موسی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد شیخ زکزاکی چندین زخم ناشی از گلوله به‌ویژه در دو چشم خود دارد و به دست چپ و پای او گلوله اصابت کرده است. این اتفاق در 14 دسامبر 2015 رخ داد. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد «معلمه زینب» همسر او نیز بر اثر گلوله زخمی شده است.

جنبش اسلامی نیجریه می‌گوید که گزارش پزشکی خود را به دادگاه عالی کادونا، وزارت خدمات دولتی، کمیسیون ملی حقوق بشر، پارلمان نیجریه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا فرستاده است.
 
انتهای پیام 
captcha