شناسایی نخبگان قرآنی در شورایی به نام قرآن
کد خبر: 3821940
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

شناسایی نخبگان قرآنی در شورایی به نام قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر دستگاه پس از ارائه طرح در شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تصویب آن اعتباراتی دریافت می‌کند، گفت: لازم است نخبگان شناسایی و فعالیت‌های قرآنی حمایت شوند تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم و با ارائه طرح‌ها در این شورا امیدواریم این هدف محقق شود.

شناسای نخبگان قرآنی در شورایی به نام قرآنمحمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در راستای تهیه و تصویب شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی و تصویب شاخص‌های ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کند.

وی افزود: بررسی و پیشنهاد چگونگی حاکم کردن اصول و مبانی قرآنی در برنامه‌های توسعه بلندمدت و میان‌مدت کشور به سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر از دیگر وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طبق مصوبه جلسه 14 شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، شورای توسعه فرهنگ قرآنی پس از بررسی آیین‌نامه‌ پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌ها تصویب کرد که امور مربوط با مصوبات این شورا در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها از طریق شورای فرهنگ عمومی انجام شود.

جعفری ادامه داد: بنابراین از این پس مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به روسای شورای فرهنگ عمومی استان‌ها نیز ابلاغ می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و تشکل‌های مؤثر در امور قرآنی استان و شهرستان که عضو شورای فرهنگ عمومی نیستند، درهنگام طرح مسائل قرآنی در جلسات این شورا دعوت می‌شوند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این دستگاه‌ها و تشکل‌ها از سوی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی به رؤسای شورای فرهنگ عمومی معرفی می‌شوند.

جعفری با اشاره به حضور حداکثری اعضا در این جلسات، تصریح کرد: به منظور پیشبرد و اجرایی شدن اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در داخل و خارج از کشور و تحقق عزم ملی برای توسعه تمسک و اعتصام به قرآن در همه عرصه‌ها، شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی، که به اختصار شورای تخصصی نامیده می‌شود، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته تخصصی، افزود: مهم‌ترین مصوبه آن این است که هر دستگاهی که طرح قرآنی داشته باشد برای اجرای آن طرح، یک مؤسسه قرآنی را معرفی کند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر دستگاه پس از ارائه طرح در این شورا و تصویب آن اعتباراتی دریافت می‌کند، یادآور شد: لازم است نخبگان شناسایی و فعالیت‌های قرآنی حمایت شوند تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم و با ارائه طرح‌ها در این شورا امیدواریم این هدف محقق شود.

انتهای پیام

captcha