سنندج مهیای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد
کد خبر: 3821933
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

سنندج مهیای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد

گروه فرهنگی- مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد، روند برگزاری این کنگره را قابل قبول عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی اندیشیده شده است و سنندج مهیای کنگره‌ای در حد مشاهیر کُرد است.

عدنان برزنجی، مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد، با هدف معرفی، شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد و تقدیر از سال‌ها خدمت و تلاش نام آوران کُرد سراسر دنیا پیش‌بینی شد.
وی با بیان اینکه سنندج شهر فرهنگی است، افزود: در همین راستا سنندج بایستی مادر همه شهرها از لحاظ فرهنگی باشد و برگزاری کنگره در سنندج در همین راستا بوده است.
مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی سنندج و تکریم و معرفی مفاخر کُرد را رویداد بزرگ فرهنگی دانست و عنوان کرد: امیدواریم این دوره از کنگره مشاهیر کُرد به گونه‌ای برگزار شود که برندی برای دوره‌های آتی آن و الگوی برای دیگر استان‌ها کشور باشد.
وی با اشاره به روند برگزاری این کنگره بیان کرد: تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار شده این رویداد فرهنگی اندیشیده شده است و سنندج مهیای کنگره‌ای در حد مشاهیر کُرد است.
برزنجی با اشاره به برگزاری کنگره فرزانگان کُرد و وجه تمایز آن با کنگره مشاهیر کُرد اعلام کرد: در کنگره مشاهیر کُرد از مفاخر کُرد زنده و کُردشناسان در سطح بین‌المللی تجلیل می‌شود که تا کنون این اتفاق در هیچ جای دنیا روی نداده است که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی گفت: تلاش شده مشاهیر کُرد در همه بخش‌ها اعم از هنرمندان، ادیبان، شاعران، کارآفرینان، ورزشکاران، علما و تمام کسانی که در بخش‌های مختلف نام‌آور بوده‌اند معرفی شوند و در همین راستا نیز کمیته علمی کنگره در شش بخش از اساتید دانشگاهی و متخصصان هر حوزه نکته نظرات خود را اعلام و به جمع‌بندی نهایی رسیده است.
مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد اعلام کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این کنگره شش کمیته شامل مالی، امنیت و انتظامات، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، تبلیغات و فضاسازی و تشریفات و امور بین‌الملل تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی این کنگره را بر عهده دارد، گفت: ذیل این کمیته هم کارگروه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی و طب سنتی ایجاد شده است.
برزنجی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره تلاش شده است از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم در حوزه های مختلف بهره گرفته شود، افزود: خوشبختانه فعالان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در کنار مسئولان استانی به خوبی و در حد قابل توجه ما را در برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یاری رساندند و قدردان این حمایت‌ها و تلاش‌ها هستیم و خواهیم بود.
برزنجی در پایان به ویژه برنامه‌های جنبی کنگره مشاهیر کُرد اشاره کرد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید خوشنویس ایران، برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح پارک مشاهیر کُرد، برگزاری چندین شب شعر و کنسرت‌های موسیقی از جمله ویژه برنامه‌های که در طول برگزاری این کنگره در سنندج پیش‌بینی شده است.
یادآور می‌شود؛ کنگره مشاهیر کُرد در روزهای 11 و 12 تیرماه جاری با تجلیل از مفاخر و مشاهیر کُرد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه کُردستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha