سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به مشهد
کد خبر: 3821634
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
استاندار خراسان رضوی خبر داد:

سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به مشهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان رضوی گفت: سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی بسیار امیدبخش بود و موافقت‌هایی نیز در این سفر انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد حضور مجدد رئیس جمهور در استان باشیم.

رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک به مشهد می‌آیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته، اول تیرماه، در شورای اداری استان در استانداری خراسان رضوی در خصوص شهید چمران اظهار کرد: عده‌ای تهمت می‌زنند که شهید چمران به شهادت نرسیده اما بنده شاهد شهادت ایشان در سوسنگرد بودم. امروز دشمن درجه یک انقلاب اسلامی اقتصاد کشور را نشانه گرفته و مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام(ره) صراحتاً اعلام کردند که اقتصاد مسئله اصلی ماست و امروز دشمن به خوبی تشخیص داده و دست بر روی نقطه ضعف ما گذاشته است. به همین دلیل برای مقابله با دشمن نیازمند تاب‌آوری اقتصادی و تحمل در برابر فشارهای دشمن هستیم تا از این راه سخت عبور کنیم.
وی بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در استان وجود دارد که از همه شرایط لازم برای واگذاری برخوردار هستند و همه ارکان حکومتی در این استان پشتیبان واگذاری پروژه‌ها هستند و در صورت نگرانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، ما به همراه دستگاه‌های نظارتی تضمین می‌دهیم که هیچ مشکلی ایجاد نشود.
رزم‌حسینی اضافه کرد: سرمایه‌گذار براساس مقررات جاری کشور درخواست مجوز سرامایه‌گذاری می‌کند و دستگاه‌های متولی مسئول صدور این مجوزها هستند. در مسیر دریافت مجوزها، دستگاه‌های نظارتی، حضور دارند و چنانچه تخلفی صورت گیرد و سرمایه‌گذار از مسیر صحیح خود خارج شود، دستگاه‌های نظارتی در بدو صدور مجوز می‌توانند از آن جلوگیری کنند. اگر در مسیر فعالیت درست و قانونی سرمایه‌گذار اخلال ایجاد شود، هم به اقتصاد کشور و هم به اعتماد عمومی برای سرمایه‌گذاری لطمه خواهد خورد.
استاندار خراسان رضوی گفت: طی یک ماه اخیر ۲۶۷ پروژه در طرح ثامن مشهد جهت احیای بافت فرسوده که ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 6000 نفر اشتغال‌زایی دارد، آغاز شده است. این فرصت در حال از دست رفتن است و امیدوارم در مدت کوتاهی این مشکل حل شود.
رزم‌حسینی تصریح کرد: بند ۱۶ قانون بودجه کشور، تسهیلات مناسبی برای اشتغال‌زایی به استان‌ها اختصاص داده که امیدواریم فرمانداران وقت گذاشته و سریعاً نسبت به جذب حداکثری این تسهیلات تلاش کنند.
وی ادامه داد: سفر اخیر ریاست جمهوری به مشهد برای زیارت بسیار مورد توجه همه مردم ایران و کشورهای منطقه قرار گرفت و همدلی ایجا شده در مشهد و حضور ایشان در آستان قدس رضوی، و دیدار با تولیت آستان قدس بسیار مؤثر بود، حتما شنیدید که رئیس‌جمهور فرمودند دولت همراه با آستان قدس برای توسعه اقدامات معنوی آستان قدس خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی بسیار امیدبخش بود و موافقت‌هایی نیز در این سفر انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد حضور مجدد رئیس جمهور در استان باشیم. همچنین در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی، توافقاتی صورت گرفت و پس از گذشت 2 هفته از سفر ایشان به تهران رفته و برنامه‌های خود را برای ایشان بیان کردیم و این عمل سبب تعجب و خوشحالی آنان شد.
وی خطاب به حمید بنایی، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: بنده به شما شهادت می‌دهم که هر 18 نماینده استان خراسان رضوی همراهی خوبی با دولت مرکزی و استان در زمینه مثلث اقتصادی خواهند داشت. ما موظف هستیم از تمام افرادی که می‌توانند به مردم کمک کنند، دست یاری طلب کنیم.
در ادامه حمید بنایی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، اظهار کرد: در زمینه اجرای مثلث توسعه تقریباً کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم این تعامل و تفاهم بین نمایندگان ادامه داشته باشد زیرا تاکنون جلسه‌ای نبوده که 18 نماینده خراسان رضوی در جلسات حاضر باشند. دلیل این مسئله شرایط خاص کشور و استان است.
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله اصلی که از یک سال و نیم پیش در حال پیگیری آن هستیم، انتقال آب از دریای عمان به استان است که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار تسریع شود. در زمینه توسعه قطار شهری مشهد و بهبود بافت پیرامونی حرم نیز پیگیری‌های زیادی انجام شد تا حدود 8000 میلیارد تومان در بودجه 98 برای این منظور اضافه شود.
بنایی تصریح کرد: نقد مردم، عدم پاسخگویی نمایندگان و روسا سازمان به آنان است. خواهشمندیم این روحیه تعاملی استاندار به روسا و مدیران سایر بخش‌ها نیز سرایت کند. همچنین کنترل بر نظارت قیمت‌ها نیازمند توجه است. مساله دیگر واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی است. در حال حاضر 189 پروژه در استان جهت واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده اما در جلساتی که با مدیران بخش خصوصی برگزار شده، متوجه شدیم که دستگاه‌ها تمایلی به واگذاری نشان نمی‌دهند.
کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی در گرو سیاست استان مبنی بر توسعه صنایع معدنی است
در ادامه راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: سیاست استان مبنی بر توسعه صنایع معدنی، به نحو قابل توجهی سبب کاهش وابستگی به مواد اولیه خارجی شده است اما اقلامی همچون موتورسیکلت و... همچنان به مواد اولیه خارجی وابسته هستند. امسال 7 رویکرد سازمان صنعت‌، معدن و تجارت در استان شامل اصلاح شبکه توزیع، نگاه ویژه به معادن، توسعه صادرات، رفع موانع تولید، توجه به صنایع هایتک و دانش بنیان و افزایش تولید است.
وی در خصوص وضعیت صنعت در استان افزود: به طور کلی 6000 واحد صنعتی در استان فعال است و 19 هزار و 700 میلیارد تومان ارزش دفتری پروانه‌های بهره‌برداری است. در حال حاضر 197 هزار شاغل در این حوزه مشغول به کار هستند. در حال حاضر صدور 29 هزار میلیارد تومان جواز تاسیس و طرح‌های توسعه در استان در جریان است که در صورت بهره‌برداری از این مجوزها، 69 هزار شغل را ایجاد خواهد شد.
علیرضایی در ارتباط با وضعیت واحدهای صنفی استان خاطرنشان کرد: در استان 183 هزار و 380 واحد صنفی فعال است که مجموع واحدهای دارای پروانه و فاقد پروانه 200 هزار و 763 واحد است. از این تعداد 20 درصد واحدها صنفی تولیدی، 49 درصد توزیعی، 11 درصد خدماتی و 18 درصد خدمات فنی است. در حال حاضر سرانه هر واحد صنفی 37 مشتری است که هدف ما رساندن این عدد به 150 نفر به ازای هر واحد صنفی است.
انتهای پیام

captcha