طرح حفظ دو ماهه قرآن در ۳ نقطه عراق اجرا می‌شود
کد خبر: 3821597
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

طرح حفظ دو ماهه قرآن در ۳ نقطه عراق اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اجرای طرح‌های حفظ دو ماهه قرآن کریم در ۳ نقطه کشور عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در طول دو سال گذشته قرآن‌آموزانی از كشور عراق به این مؤسسه مراجعه كرده و موفق به حفظ كل قرآن شدند، گفت: هم اكنون این قرآن‌آموزان كه قریب 50 نفر بوده و حافظ كل قرآن شده‌اند متولی اجرای طرح‌های حفظ قرآن در عراق شده‌اند.

حفظ 5 جزء قرآن طی دو ماه
وی از اجرای طرح‌های حفظ دو ماهه قرآن كریم در عراق خبر داد و افزود:‌ این طرح‌ها با عنوان طرح قرآنی «حضرت زهرا(س)» نام گرفته شده‌اند كه در آن طی دو ماه قرآن‌آموزان 5 جزء قرآن را حفظ می‌كنند.
شاهسونی ادامه داد:‌ بعد از آن قرآن‌آموزان برای حفظ كل قرآن یا به ایران مراجعه كرده و در مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان تحصیل خواهند كرد یا اینكه طی چند سال متوالی و هر تابستان 5 جزء قرآن را حفظ می‌كند تا حافظ كل قرآن كریم شوند.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن كریم از اجرای این طرح در 3 نقطه عراق خبر داد و گفت: این طرح در حرم امامین عسكریین(ع)، بصره و سماوه متعلق به كشور عراق اجرایی خواهد.
وی با بیان اینكه این طرح كپی‌برداری طرح «رحله» بیت‌الاحزان است، گفت: سال گذشته این طرح تنها در حرم امامین عسكریین اجرا می‌شد اما امسال دو نقطه دیگر هم اضافه شده‌اند.
شاهسونی با تصریح اینكه ثبت‌نام این طرح از دوشنبه آینده آغاز خواهد شد، گفت: طرح قرآنی «حضرت زهرا(س)» تا پایان تابستان امسال ادامه خواهد داشت.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان ابراز امیدواری كرد كه با همكاری خیران و مردم قرآن‌دوست عراق این طرح در سال آینده در تمام نقاط عراق اجرا شود.
انتهای پیام

captcha