اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد کردستان
کد خبر: 3821527
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد استان کردستان از اجرای طرح تلاوت نور در سطح ۵۷۲ مسجد استان کردستان در ایام سال خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از اجرای طرح تلاوت نور در سطح 572 مسجد استان کردستان در ایام سال خبر داد و اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح هر روز یک صفحه از قرآن کریم تلاوت، ترجمه و تفسیر خواهد شد.

وی افزود: زمان اجرای این طرح هر روز بعد از نماز مغرب با حضور مفسران و امامان جماعت مساجد بوده که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفته است.

گلباغی طرح تلاوت نور را از برنامه‌های شاخص کانو‌ن‌های مساجد دانست و بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج معارف دینی، هدایت کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: این طرح در سطح نمازخانه‌های سطح ادارات نیز بعد از نماز ظهر برگزار خواهد شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه تفکر و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم از ضروریات کنونی جامعه است، یادآور شد: لازم است فرهنگ قرآن بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان گسترش یابد.
انتهای پیام

captcha