اعلام زمان برگزاری هفتمین مذاکرات آمریکا و طالبان
کد خبر: 3821513
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

اعلام زمان برگزاری هفتمین مذاکرات آمریکا و طالبان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان زمان برگزاری دور جدید مذاکرات با طالبان را هشتم تیرماه اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه؛ زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام کرد: هفتمین دور مذاکرات هیئت آمریکایی و نمایندگان گروه طالبان روز شنبه 8 تیر (29 ژوئن) آغاز خواهد شد.

خلیل‌زاد در این پیام توئیتری نوشته است: «ما دور بعدی مذاکرات را 29 ژوئن آغاز خواهیم کرد. با توجه به سفرهای اخیرم به افغانستان و قطر معتقد هستم که طرفین خواهان پیشرفت سریع این روند هستند.»

این در حالی است که سخنگوی گروه طالبان روز گذشته، اول تیر، آمریکا را به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم کرد.

همچنین، طالبان هفته گذشته اعلام کرد که دور هفتم مذاکرات نمایندگان این گروه و هیئت آمریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، در آینده نزدیک در دوحه، پایتخت قطر، برگزار خواهد شد و قرار است در این دیدار روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

از سویی حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، در حاشیه دهمین کنفرانس امنیتی اوفا، که 18 ژوئن برگزار شد، اظهار کرد: حکومت این کشور انتظار ندارد نیروهای آمریکایی در آینده‌ای نزدیک افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام

captcha