تشکیل کمپین مقابله با سرکوب غیر نظامیان در سودان
کد خبر: 3821452
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

تشکیل کمپین مقابله با سرکوب غیر نظامیان در سودان

گروه بین‌الملل ـ معترضان سودانی در پی تشدید سرکوب‌ها و کشتار افراد غیر نظامی به وسیله شورای نظامی سودان، کمپینی اعتراضی برای مقابله با سرکوب‌ها تشکیل دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب‌نیوز؛ مجاهد عبدالنبی، یکی از افراد شرکت‌کننده در این کمپین اعتراضی می‌گوید: این کمپین ما را با هر چیز جدیدی که در مورد وضعیت سودان اتفاق می‌افتد، آگاه می‌کند.

مردم سودان که ابتدا خواستار برکناری و خروج عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان بودند، پس از سقوط وی خواستار دست از کار کشیدن ژنرال‌های نظامی هستند که پس از عمر البشیر قدرت را تصاحب کرده‌اند.

با این حال نظامیان در روز سوم ژوئن (13 خرداد) دست به سرکوب خونین اجتماع معترضان زدند و بیش از 100 نفر را کشتند که از آن تاریخ، به ویژه با افزایش استقرار نیروهای شبه نظامی در سراسر خارطوم تجمعات اعتراضی محدود شده است و خدمات اینترنتی را قطع کرده‌اند.

هفته گذشته، رهبران جنبش اعتراضی «اتحاد برای آزادی و تغییر» شروع به سازماندهی روزانه تجمعات (کمپین) همزمان برای احیای جنبش اعتراضی کردند.

واهب محمد سعید، یکی از فعالان پیشروی عضو این تجمعات گفت: ما فقط می‌خواهیم با سرکوب‌هایی که توسط شورای نظامی سودان به اجرا درآمده، مقابله و با مردم بیشتر ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام

captcha