تحصیل دانشجویان خارجی در ايران؛ فرصتی برای جلوگیری از «ایران‌هراسی»
کد خبر: 3821433
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

تحصیل دانشجویان خارجی در ايران؛ فرصتی برای جلوگیری از «ایران‌هراسی»

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: این مسئله را باید فرصتی برای جلوگیری از موضوع «ایران‌هراسی» دانست تا ترویج فرهنگ بزرگ‌منشی ایرانی‌ها را به دانشجویان خارجی انتقال داده و این دانشجویان به عنوان سفیری از ایران به کشور خود بازگردند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، اول تیرماه در آئین گرامیداشت روز استاد با تاکید بر بین‌المللی کردن دانشگاه، از درخواست دو هزار دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه خبر داد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۱۰۰ مورد پذیرفته شده و مشغول به تحصیل شده‌اند.
وی، تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه را فرصتی باید برای جلوگیری از موضوع «ایران‌هراسی» دانست تا ترویج فرهنگ بزرگ منشی ایرانی‌ها را به دانشجویان خارجی انتقال داده و این دانشجویان به عنوان سفیری از ایران به کشور خود بازگردند.
بهادر در ادامه با بیان اینکه استادان با غلبه بر سختی‌ها در پیشرفت جامعه نقش موثری دارند، افزود: وظیفه مهم استادان در کشور، استقامت و پایداری بوده و همه باید برای پیشرفت و سربلندی کشور فکر و تلاش کنیم.
وی، مراوده‌های علمی استادان را با کشورهای دیگر بسیار با اهمیت برشمرد و بر خوداتکایی، بدون وابستگی به کشورهای دیگر تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، لازم است هزینه‌های غیرضروری حذف شود.
بهادر به مشارکت استادان در هم‌اندیشی با اعضای هیئت رئیسه و مسئولان دانشگاه تاکید کرده و کمک و نقش استادان را در پیشرفت‌های همه جانبه دانشگاه، بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: خرد جمعی، پیشنهادات و تبادل نظر استادان در حفظ و نگهداری استقلال دانشگاه از فشارهای درونی و بیرونی، به دور از جناح‌گرایی بسیار موثر است.
وی، شورای دانشگاه متشکل از استادان و دانشجویان را به عنوان نهاد تاثیرگذار تصمیم‌گیرنده و سیاست‌گذار کلان در دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه یک ارگان علمی است که باید استادان و دانشجویان در استقلال و اهداف آن دخالت داشته تا از هر شرایط سختی با برنامه‌ریزی هدفمند عبور کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش استادان جوان در حوزه‌های علمی، اهمیت انتقال تجربه استادان پیشکسوت و بازنشسته در ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق در جوانان و پیشگیری از بی انگیزگی و فرار مغزها اشاره کرد و یاس و ناامیدی را به عنوان دو موضوع تهدید کننده در امور تحصیلی و دانش برشمرد.
بهادر با بیان ضرورت استفاده از تجارب استادان بازنشسته و پیشکسوت در دانشگاه، اظهار کرد: مقرر شده تا معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، اقدام به تدوین و چاپ کتابی با محتوای سلسله تجارب استادان بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه کند تا دانش و تجربه‌ای که حاصل سال‌ها تلاش استادان است به استادان جوان و نسل آینده منتقل شود.
وی، همه ارگان‌ها را به همکاری با دانشگاه برای داشتن جامعه‌ای پیشرفته و سالم و همچنین استادان را به تقویت پژوهش‌ها به ویژه پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه فراخواند و ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های استادان در دانشگاه منشا خیر و برکت باشد.
مصباح شمس، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تبریک به مناسبت روز استاد و آموزش، درباره بسته آینده‌نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، اهم فعالیت‌های معاونت آموزشی در سال ۹۷ و ۹۸، بسته حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم، بسته توسعه فضای آموزشی، بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی، بسته اعتباربخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی، توسعه و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی علوم پزشکی و شاخص‌های انتخاب استاد مشاور برگزیده دانشگاه از سوی معاونت آموزشی دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.
انتهای پیام

captcha