کیفی‌سازی برنامه‌های المصطفی؛ از اهداف اصلی تأسیس اندیشکده‌ها
کد خبر: 3821413
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اظهار کرد:

کیفی‌سازی برنامه‌های المصطفی؛ از اهداف اصلی تأسیس اندیشکده‌ها

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: اندیشکده‌ها به عنوان بازوان و محرّک اصلی جامعةالمصطفی با هدف کیفی‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های علمی المصطفی تأسیس شده‌اند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، امروز یکم تیرماه در نخستین هم‌اندیشی «اندیشه‌های راهبردی فضلا و اندیشه‌ورزان المصطفی» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: اندیشکده‌های راهبردی المصطفی با هدف مشارکت دغدغه‌مندان المصطفی راه‌اندازی شده و هزینه مالی چندانی دارد.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: شوراهای منطقه‌ای المصطفی در حوزه فعالیت‌های اندیشکده‌ها مشارکت جدی دارند و دغدغه‌مندی طلاب و اندیشه‌ورزان المصطفی، از مهم‌ترین ویژگی‌های اعضای اندیشکده‌های راهبردی المصطفی به شمار می‌رود.
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی احساس مسئولیت و رسالت را از دیگر ویژگی‌های اعضا و فعالان اندیشکده‌های راهبردی المصطفی برشمرد و گفت: ضمن نقد و بررسی دیدگاه‌های طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی در این اندیشکده‌ها، کیفی‌سازی برنامه‌های المصطفی از مهم‌ترین اهداف تأسیس این اندیشکده‌ها به شمار می‌رود.
وی احساس خودی بودن طلاب و نخبگان جامعةالمصطفی با بدنه المصطفی را از آورده‌های تأسیس اندیشکده‌ها دانست و تصریح کرد: در این اندیشکده‌ها، ضمن یکی کردن اهداف خود با اهداف سازمانی، ضمن درک سختی‌ها و محدودیت‌ها، همراه و همنوا با سازمان، برنامه‌های منسجم و هدفمندی برای فعالیت‌ها ارائه می‌شود.
رضایی توجه به فعالیت‌های گروهی و جمعی را از خاستگاه‌های اندیشکده‌های راهبردی برشمرد و افزود: تمرین فعالیت جمعی به عنوان الزامات عرصه بین‌الملل از مهم‌ترین تأکیدات و ثمرات تأسیس اندیشکده‌هاست.
وی افزود: از یکی از علما پرسیدند: اعلم چه کسی است؟ وی در پاسخ گفت: آنچه در این عصر مهم است، علمدار است؛ باید دید علم اسلام اکنون در دست چه کسی است و سپس به صورت فعالیت جمعی و گروهی به وی کمک کرد.
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با بیان این‌که کلان‌نگری در اندیشه‌ورزی، از ویژگی‌های شاخص اعضای اندیشکده‌های المصطفی است، اظهار  کرد: امیدواریم ضمن ترسیم اهداف ترسیم‌شده، به توسعه‌های کمی و کیفی دست‌یافته، از ظرفیت طلایی که اندیشه‌های راهبردی دارند، حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha