حضور و تحصیل طلاب غیرایرانی در قم، افتخاری ارزشمند برای آنان است
کد خبر: 3821402
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

حضور و تحصیل طلاب غیرایرانی در قم، افتخاری ارزشمند برای آنان است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: برخورداری طلاب غیرایرانی مشغول به تحصیل در قم از محضر آیات عظام و علمای حوزه علمیه، توشه و سرمایه‌ای ارزشمند است که با خود به یادگار خواهند برد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شعیه در قم با تقدیر از عنایت وی به طلاب جامعة‌المصطفی و برگزاری درس‌های تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه، ابراز کرد: برگزاری این جلسات تفسیر، فرصت مغتنمی برای طلاب و فضلای مجتمع آموزش عالی فقه است و طلاب و فضلا نیز خوشبختانه با انگیزه بسیار زیادی در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.
عباسی ادامه داد: مجتمع آموزش عالی فقه، از واحدهای ارزشمند آموزشی جامعه‌ المصطفی به شمار می‌آید و در حقیقت، این مجموعه علمی، خاستگاه المصطفی است که شاخ و برگ آن امروز در سراسر جهان گسترش یافته است.
وی، حضور استادان بزرگواری همچون آیت‌الله سبحانی و مشاهده سلوک و رفتار آنان را از نعمت‌های بزرگ الهی برای حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله سبحانی سال‌ها در ماه مبارک رمضان، با وجود اشتغالات علمی، با بزرگواری، جامعة‌ المصطفی را از حضور خود بهره‌مند نموده‌اند. اهتمام ایشان به قرآن کریم، ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از فیوضات این ماه شریف و نیز تواضع و شفقت ایشان به فضلا و طلاب، برای همه ما درس‌آموز است.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور دانش‌آموختگان ‌المصطفی در 150 نقطه از جهان، تصریح کرد: هم‌اکنون، طلابی از130 کشور در جامعة‌المصطفی مشغول تحصیل هستند که این دست‌آورد در تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌سابقه است.
رئیس جامعة‌المصطفی تأثیر فرهنگی، علمی و اعتقادی دانش‌آموختگان المصطفی را در نقاط مختلف جهان در خور توجه دانست و گفت: طلاب المصطفی در کشورهای مختلف جهان پرچم دار معرفی اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند.
یادآور می‌شود، در این دیدار «حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی»، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه و «حجت‌الاسلام والمسلمین عابدیان» قائم مقام مجتمع نیز حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha