پلیس تنها به دنبال امنیت سلبی نیست
کد خبر: 3821392
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

پلیس تنها به دنبال امنیت سلبی نیست

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره برآورد اجتماعی و افكارسنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت: پلیس تنها به دنبال امنیت سلبی نیست، بلكه امنیت ایجابی را در دستور كار خود دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، ایوب آقارحیمی، سرپرست اداره برآورد اجتماعی و افكارسنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس امروز، اول تیرماه در نشست رؤسای انجمن‌های اسلامی ادارات، بانك‌ها و كارخانجات در فارس، گفت: پیشگیری اجتماعی شامل آن دسته از تدابیر و اقداماتی است كه به بهبود شرایط زندگی افراد و سالم‌سازی محیط اجتماعی و طبیعی با حذف یا كاهش علل جرم بدون مداخله بحث های پلیسی و قضائی انجام می‌شود.
وی افزود: در پیشگیری انتظامی جامعه محور از جرم، پلیس علاوه بر بهره‌گیری از ابزارهای تعریف شده در نظام عدالت كیفری، از همكاری و مشاركت نهادهای اجتماعی و دولتی برای كنترل عوامل ایجاد‌‌كننده جرم استفاده می‌كند.
این مقام انتظامی با بیان اینكه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در گرو مشاركت مردم است، گفت: در برخورد با جرائم در جامعه، اقدامات سلبی به تنهایی كفایت نمی كند و حتما باید اقدامات ایجابی در دستور كار باشد.
سرپرست اداره برآورد اجتماعی و افكارسنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس این نكته را یادآور شد كه پلیس تنها به دنبال امنیت سلبی نیست، بلكه امنیت ایجابی را در دستور كار خود دارد.
انتهای پیام

captcha