مبلغان؛ عهده‌دار رسالت مهم دین‌باوری و دین‌یاوری در جامعه
کد خبر: 3821340
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹

مبلغان؛ عهده‌دار رسالت مهم دین‌باوری و دین‌یاوری در جامعه

گروه اجتماعی ــ مبلغان و روحانیون محل اعتماد امت و عهده‌دار رسالت مهم دین‌باوری و دین‌یاوری در جامعه هستند، چراکه هر کدام از این عزیزان سندی برای انقلاب و تحقق آرمان امام راحل هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سعیده لشکری، مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی به بررسی امر تبلیغ و سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی پرداخته است که در ادامه متن یاداشت آمده است؛
مستحضرید که رو ز اول تیر 1360 (روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی) به فرمان امام راحل (ره) به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام‌گذاری شده است، اینک در آستانه یکم تیری دیگر با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب در این یادداشت تحلیلی بر عملکرد سازمان تبلغات اسلامی خواهیم داشت، در بررسی دقیق وموشکافانه بیانیه ارزشمند گام دوم پر واضح است که خیز برداشتن به سوی افق روشن آینده منوط به اشاعه فرهنگ دینی و بسط ارزش‌ها و اعتقادات به ویژه بین جوانان این مرز و بوم است در واقع درون مایه مطالبه مقام عظمی ولایت مطرح کردن دین و دنیا در کنار هم می‌باشد.
توجه به معنویت در گام دوم انقلاب
توجه مکرر و ملموس به معنویت در جای جای بیانیه گام دوم نشان دهنده رسالت خطیر سازمان تبلیغات اسلامی بلکه تمام دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌هایی است که در راستای بسط فرهنگ دینی فعالیت می‌کنند، رسالتی خطیر و مهم با زیر ساختی اثرگذار و در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی آن هم با بهره‌گیری از مهم‌ترین پتانسیل و سرمایه امیدآفرین یعنی ملتی فهیم، معتقد، مستعد و مبارز است، از سویی هم با هجمه همه جانبه بدخواهان این آب و خاک مواجه هستیم،
هر چند ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، نقاط مثبت و مطلوب، سرمایه‌ها ودستاوردها به حمد خدا بسیارند اما نباید آنی و کمتر از آنی از نگاه ممالک معاند و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، قلدرهای باج طلب عالم غافل شد که تمام زر و زور خود را در راه خدشه وارد کردن به اسلام و انقلاب به کار گرفته‌اند.
گرگ‌هایی که چشم طمعشان به تغییر روش و منش، سبک و سیاق افکار و ادراک، زندگی، دین و دنیای ملت ایران به ویژه جوانان ماست، ارزش تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ دینی در این برهه بیش از بیش مشهود است.
کثرت معنویت و اخلاق در جامعه و به ویژه جوانان، دشمن کور دل تنگ نظر را بیشتر از بیش عصبانی و خشمگین می‌کند، از باب مثال می‌توان به پیاده‌روی اربعین اشاره کرد که از آن به سپاه منظم اماممان تعبیر می‌شود وهدفش چیزی نیست جز اشاعه نام حیسن و فرهنگ عاشورا که درس آزادی وآزادگی را برای همه ستم دیدگان و مظلومان تداعی می‌کند تا برسیم به هدف اصلی و شاکله مهم که همان بیداری اسلامی است.
حضور جوانان در مراسم‌های دینی نشان از عصاره دین مداری آنان دارد
حضور جوانان در اعتکاف‌ها، مراسم های مذهبی، اخلاق مداری، دین باوری این‌ها عصاره فرهنگ دینی و آرم معتبر دین‌مداری در جامعه است، آیا نمی‌بینید که هرجا معنویت کمرنگ شد و باور دینی روبه ضعف نهاد آسیب‌ها و بحران‌ها، بی‌عفتی‌ها و بی‌حرمتی‌ها وارد جامعه شد. آنجا که پای اعتقادات سست شد و دلزدگی از اصول و عقاید خودنمایی کرد، حجب وحیا، عفت و آزادگی و اخلاق زیر علامت سؤال رفته‌اند، کانون خانوداه‌ها ضعیف آمارمشروع منحوس (طلاق) رو به فزونی نهاد، حرمت‌ها شکست، محجبان را آمل نامیدند و مذهبی‌ها را مهجور خوانند،.
اینجاست که نقش تبلیغ صحیح دین و اشاعه و ارائه اسلام البته اسلام ناب محمدی (ص) که زمینه ساز ظهور وکوتاه کردن دست اغیار در جهان بیشتر محرض و مشخص می‌کند.
پر واضح است که در راستای تحقق این هدف و نیل به تمدن نوین اسلامی که هدف نهایی و مطالبه رهبری در بیانیه گام دوم است باید با شیوه‌های نوین تبلیغ آشنا بود.
از دستاوردهای ارزشمند این چهل سال پر افتخار آگاه بود، روحیه نقدپذیری داشت، به علم روز و تکنولوژی‌های مدرن دنیا اشراف داشت و همه اینها در سایه تلاش، پویایی، مردم‌داری، صبوری و تعهد، اخلاق‌مداری، قناعت پیشگی، آزادمنشی و اخلاص مسؤلان که الگوهای عامه مردم هستند ممکن و میسر است.
به ویژه جامعه روحانیت و مبلغان دینی، ملبس به جامه پیغمبر، محل اعتماد امت و عهده‌دار رسالت مهم دین‌باوری و دین‌یاوری در جامعه هستند، چراکه هر کدام از این عزیزان یک سند برای انقلاب وتحقق آرمان امام راحل، نایبان شهدا، وبه نوعی مفسران علم و اخلاق، و مروجان فرهنگ دینی و در نهایت مؤثرترین قشر در به ثمر نشستن بیانیه عزیز انقلاب می‌باشند.
فراموش نکنیم تقویت بنیه اعتقادی، اخلاق مداری و معنویت مهم‌ترین شاخصه در تقلیل آسیب‌ها، مبری کردن جامعه از بی‌بند و باری‌ها و کج فهمی‌ها و سوق‌دهنده به سوی اسلام ناب محمدی است، پس مروجان دین، مبلغان فهیم، دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ دینی جوانان را، بیش از بیش دریابید که تربیت دینی این جوانان سد محکمی در برابر ترفندهای ددمنشانه، کور فهم است.
بسترسازی برای حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف، گفتمان‌سازی انقلاب، برنامه‌ریزی زیر ساختی در راستای تربیت نسلی ولایت‍مدار، ایجاد امید و انگیزه با نشان دادن درست واقعیت دستاوردهای چهل ساله، مهندسی فرهنگی چالش‌های پیش رو و تبین شعار قرار گرفتن دین و دنیا و به تعبیر امام مهندسی دنیا توسط دین را در رأس کار قرار دهید تا با اتکا به خداوند منان به سوی انقلاب صاحب الزمان خیز برداریم، خدمت در نهاد مقدس سازمان تبلیغات افتخار است که خیر و برکت معنوی آن بیش از هر چیز ارزشمند است.
هر چند افتخار این خدمت رسالت خادمان را سخت‌تر و حساس‌تر می‌کند، در پایان سالروز فرارسیدن روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به تمام سخت‌کوشان عرصه تبلیغ دین در همه حوزه‌ها تبریک گفته امیدواریم در سایه ایمان به خدا واعتقاد قلبی به رسالتمان موفق و منشاء اثر باشیم.
انتهای پیام

captcha