کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های طلاق در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3821327
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های طلاق در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مواد مخدر، بیشترین پرونده را با ۹۱۹۰ پرونده در استان طی سال گذشته داشته است، گفت: در سال گذشته میانگین پرونده‌های مربوط به طلاق نسبت به سال ۹۶ تقریبا ۲۵ درصد کاهش داشته، اما دعاوی مربوط به مهریه ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کاهش 25 درصدی تعداد پرونده‌های طلاق در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا صیفی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی، امروز، یکم تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برخورد با متعرضین به نوامیس مردم، اخلال‌کنندگان، متصدیان اراضی بیت‌المال، توجه به دو اصل سرعت و دقت در رسیدگی، تلاش جهادی و حداکثری در راستای سیاست رئیس قوه قضائیه از سیاست‌های دادگستری استان است.

وی با اشاره به حمایت قضایی از تمام دستگاه‌های مرتبط در راستای رونق تولید به عنوان برنامه‌های سال جاری دادگستری، افزود: برخورد جدی با پدیده فساد و احتکارکنندگان یکی از مطالبات جدی شهروندان است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به جمع‌آوری قلیان خانه‌ها که باعث افزایش پدیده شوم اعتیاد می‌شود، تصریح کرد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون دو قلیان‌خانه در سطح استان پلمپ شده است.

صیفی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰ هزار و ۵۵۱ پرونده در در محاکم قضائی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد پرونده‌های وارده به شعب تجدید نظر در سال ۹۷ پنج هزار پرونده بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به 1600 پرونده با مجازات جایگزین حبس در سال 97، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۲۲۲ پرونده معادل ۶۶ درصد در دادگستری‌های استان و ۲۴ هزار و ۳۲۹ پرونده معادل ۳۴ درصد در شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت.

صیفی با اشاره به اینکه مواد مخدر، بیشترین پرونده را با 9190 پرونده در استان طی سال گذشته داشته است، افزود: ضرب و جرح غیرعمدی و جرایم مربوط به سرقت، نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم فراوانی جرایم در استان در سال 97 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، مطالبه وجه و خسارت، دعاوی خانوادگی و احصار، به ترتیب سه فراوانی دعاوی حقوقی در استان بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته میانگین پرونده‌های مربوط به طلاق نسبت به سال ۹۶ تقریبا ۲۵ درصد کاهش داشته، اما دعاوی مربوط به مهریه ۳۰ درصد افزایش داشته است.

صیفی تصریح کرد: در سال گذشته ۹۵۳ مورد دعاوی در خصوص طلاق توافقی، ۴۶۳ مورد طلاق به درخواست زوجه و ۱۵۹ پرونده طلاق به درخواست زوج در دادگستری استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته چهار پرونده قتل عمد داشته‌ایم که دو پرونده منتهی به صدور حکم قطعی و دو پرونده دیگر هم اکنون در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی سال گذشته، 38 هزار و ۹۸۳ پرونده به دادگاه‌های عمومی استان وارد شده و 5664 پرونده در دادگاه‌های انقلاب استان مورد بررسی قرار گرفت.

صیفی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده به شعب کیفری یک استان در سال گذشته ۱۹۹ مورد بوده است که ۴.۳ درصد کاهش ورودی نسبت به سال ۹۶ داشته‌ایم.
انتهای پیام

captcha