پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در ۱۷ استان تشییع می‌شود
کد خبر: 3821254
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در ۱۷ استان تشییع می‌شود

گروه جهاد و حماسه ــ فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از برگزاری آئین تشییع پیکر مظهر شهدای دفاع مقدس در ۱۷ استان کشور و همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در ۱۷ استان تشییع می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی مراسم تشییع شهدای گمنام؛ سردارسرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری خود با اشاره به تقارن مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: پنجشنبه هفته جاری مراسم تشییع ۱۵۰ شهید دفاع مقدس، انجام می‌شود که ۳۴ از این شهدا شناسایی شده و تعدادی دیگر هم به طور گمنام تشییع خواهند شد.

وی افزود: آئین تشییع پیکر مطهر این شهدا در ۱۷ استان کشور از جمله در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، اردبیل، تهران، گیلان، قزوین و خوزستان برگزار می‌شود.

سردار یزدی ادامه داد: مراسم وداع با شهدا چهارشنبه، ۵ تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهدا نیز ٩ صبح پنجشنبه، ۶ تیرماه در تهران و از مقابل دانشگاه تهران آغاز می‌شود و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه سخنران این مراسم در تهران خواهند بود.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع پیکر‌های شهدای دفاع مقدس از تشخیص هویت چهار شهید متعلق به تهران خبر داد و گفت: پیکر‌های شهدایی که هویت آن‌ها شناسایی شده، هفته آینده در سراسر کشور برای تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد. برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای استانی نیز در استان‌های مورد نظر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: هدف از این تشییع، بزرگداشت و تکریم شهدا بوده و پیام این مراسم به مسئولان این است که بدانند مسئولیتی که دارند و مدیریت می‌کنند، برای خدمت به مردم است و برای آن، چندین رزمنده جان‌شان را نثار کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha