اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است
کد خبر: 3821145
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
آیت‌الله علم‌الهدی:

اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است، گفت: دیروز رزمندگان توانمند ما پهپاد آمریکایی را هدف قرار دادند. زدن پهپاد مهم نیست، عکس‌العمل آمریکا مهم است.

اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد امروز، 31 خردادماه در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت سردار دلاور و رشید اسلام مرحوم دکتر چمران است. دکتر چمران یک شخصیت دوبعدی بودند. بعد اول شخصیت معنوی و دینی این مرحوم بوده که مظهر کاملی از دلدادگی حق، عبودیت پروردگار، عرفان به ذات مقدس پروردگار و عشق خالص و یکتا به دلدادگی به وجود مقدس امام زمان(عج) بود.
 
وی افزود: در بعد دوم شخصیتش مرحوم دکتر چمران نماد انقلابی در نمایش دادن مقاومت فعال بود، یعنی اگر ما بخواهیم مجموعه فداکاری‌های ایشان را که در جریان جنگ پاوه و سرکوب کردن گروهک‌های الحادی در آن زمان و موقعیت خاص انقلاب در نظر بگیریم، حرکات دلاورمردانه این سردار عظیم را در جنگ‌های نامنظم در دوره دفاع مقدس تحلیل و بررسی کنیم و اگر بخواهیم یک عنوان تام و کامل یا یک تابلوی شفاف برای شخصیت انقلابی مرحوم چمران مشخص کنیم، آن تابلوی مقاومت فعال بود، یعنی تنها این نبود که در برابر دشمن مقاومت کند، بلکه در سرکوبی و براندازی دشمن فعالیت می‌کرد، این نماد مقاومت فعال بود.
 
الگوی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب
علم‌الهدی بیان کرد: مساله مقاومت فعال، الگوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. خط حرکتی ما در عرصه‌های علمی، فکری، سیاست بین المللی و اقتصادی باید مقاومت فعال باشد، یعنی ضمن اینکه مقاومت می‌کنیم، چنین نباشد که کمبودها و فشار دشمن را تحمل می‌کنیم، این مقاومت غیرفعال است، در عین اینکه فشار دشمن را تحمل می‌کنیم و مقاوم ایستادیم، باید در خط مقتدرسازی خود و نابودی، تضعیف و خنثی کردن توطئه‌های دشمن حداکثر فعالیت را در همه عرصه‌ها انجام دهیم.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست‎وزیر ژاپن، تصریح کرد: آنچه در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن ارائه شد، اینکه در مقابل آن فشار حداکثری که پیام‌آورش نخست‌وزیر ژاپن بود و در مقابل مظالم آمریکا برخورد مقام معظم رهبری و ژست دلاورمردانه ایشان، ثابت‌کننده این حقیقت بود که ما و مردم ما در مقابل همه اینها مقاومت فعال داریم، یعنی مقاومت فعال از نوع برخورد مقام معظم رهبری برابر فشارهای حداکثری آمریکا به این نخست‌وزیر نمایش داده شد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در این مورد دو مسئله وجود دارد که این دو مسئله قابل توجه است، اظهار کرد: مطلب اول اینکه بعد از اینکه این ملاقات صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن با مقام رهبری ملاقات کرد، واشنگتن پست که یک روزنامه معروف و رند آمریکایی است، در توصیف موضع عزتمندانه مقام رهبری نوشت، این جمله رهبر ایران که گفتند من ترامپ را فردی که شایسته پیام باشد نمی‌دانم، ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، در صدای رهبر ایران بازتاب این جمله آیت الله خمینی را می‌توان شنید که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
بازتاب کلام امام(ره) در سخن رهبری
وی ادامه داد: روزنامه واشنگتن پشت که یک رسانه رند آمریکایی و جهانی است، بیان می‌کند 40 سال پیش امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بعد از 40 سال همان فرمایش امام را در فرمایش مقام رهبری ما شنیدیم که فرمود من ترامپ را فردی که شایسته پیام باشد نمی‌دانم و ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، می‌گوید این جمله مقام معظم رهبری بعد از 40 سال بازتاب جمله امام در 40 سال قبل است.
 
علم‌الهدی اضافه کرد: یعنی آمریکایی که خیال می‌کند امام مرده و زیر خاک رفته، این امام که می‌گوید من ترامپ را شایسته پیام نمی‌دانم، همان امامی است که 40 سال قبل گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. از آن جمله امام 40 سال گذشت و مردم دنیا دیدند که حرف امام درست بود، در این 40 سال آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: مطلب دوم اینکه بعد از ملاقاتی نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری کرد و با این موضع‌گیری مقام معظم رهبری روبه‌رو شد، یکی از نخبگان سیاسی ژاپن بیان کرد که ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم، رهبر قدرتمند ایران حسرت‌برانگیز است. یعنی ما ژاپنی‌ها که کلید اقتصاد دنیا دستمان است، در اوج ثروت اقتصادی قرار گرفتیم، دنیا را بر سرانگشت قدرت اقتصاد خود می‌چرخانیم، حسرت می‌خوریم چرا رهبری مثل رهبر ایران نداریم.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این نخبه سیاسی ژاپنی بیان می‌کند که سفر آبه به تهران با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی‌اعتنایی رهبر ایران قرار گرفت، این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126 میلیونی ژاپن را با رهبر مقتدر و نفوذناپذیر در دنیا در مقابل آمریکا آشنا کرد. این نخبه هدفش چیست؟ می‌خواهد از مقام معظم رهبری تعریف کرده، آمریکا را توبیخ کند و یا نخست‌وزیر خودشان را زیر سوال ببرد؟
 
وی افزود: ژاپن کشوری است که بعد از جنگ جهانی دوم، بیش از 70 سال قبل، آمریکا در دو شهر ژاپن، هیروشیما و ناکازاکی، بمب هیدورژنی آزمایش و ده‌ها هزار نفر ژاپنی را خاکستر و پودر کرد، در کل این هفت دهه در مقابل این جنایتی که آمریکا انجام داد؛ مردم ژاپن با همه قدرت اقتصادی و توان بالای فناوری، اسیر دست آمریکا هستند. آمریکا بعد از آن آدم‌کشی تاسف‌بار در ژاپن پایگاه‌های نظامی درست کرده است. در این 70 سال آمریکا مساله کاپیتولاسیون و آزادی مستشاران آمریکایی را بر مردم ژاپن تحمیل کرد.
 
علم‌الهدی ادامه داد: در طی این 70 سال زنان و دختران ژاپنی مورد آزار جنسی و تعرض نظامیان آمریکا به طور کامل قرار دارند و این نخبه سیاسی بیان می‌کند که در ژاپن با این پول، ثروت، قدرت اقتصاد، علم و فناوری رهبری پیدا نکردیم که ما را از قید اسارت آمریکا نجات دهد و ایران رهبری دارد که در مقابل قدرت آمریکا اینگونه دلاورمردانه می‌ایستد. می‌گوید ما ژاپنی‌ها حسرت رهبر ایران را می‌خوریم و در حسرت رهبر ایران به سر می‌بریم، ما که 70 سال پدران و مادران ما را از بین بردند و بر ما مسلط هستند و یک نفر پیدا نشده بگوید چرا و رهبر ایران اینگونه مقتدرانه ایستاده است.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما باید ببینیم چه داریم، چه چیزی در دست ما است، ما در مقابل چه اقتداری قرار داریم و اقتدار ما به کجا رسیده است، اظهار کرد: این ناپاک‌هایی که می‌گویند نظام جمهوری اسلامی کارآمدی نداشته و از عهده مدیریت بر نمی‌آید، 40 سال نظام با این کارآمدی و اقتدار در مقابل قدرت بت‌گونه دنیا و استکبار جهانی کارش به اینجا رسیده که به قدری او را ذلیل کند و مقتدرانه بایستد و ژاپنی که کشور ایده‎آل شماست و هر زمان از ترقی و پیشرفت صحبت می‌شود، آن‌ها را مثال می‌زنید، حسرت رهبر ایران را می‌خورند، آن هم نخبگان نه افرا معمولی آن‌ها.
 
اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه این اقتدار رهبری مردم ما را مقتدر و قوی بار آورده است، تصریح کرد: دیروز رزمندگان توانمند ما پهباد آمریکایی را هدف قرار دادند. زدن پهباد مهم نیست، عکس العمل آمریکا مهم است. وقتی رزمندگان ما پهباد را هدف قرار دادند، اول رئیس‌جمهور آمریکا شاخ و شانه کشید و گفت ایران وارد جنگ شد و اعلام جنگ کرد اما بلافاصله حرفش را عوض کرد و گفت شاید ایرانی‌ها این پهباد را اشتباه زدند.
 
وی اضافه کرد: وقتی می‌گوید ایران وارد جنگ شد باید جواب دهد، باید زدن پهباد را جواب دهد، با کدام جرات می‌تواند جواب دهد و عکس العمل و مقابله نشان دهد، این عرضه و قدرت را ندارد که عکس العمل مقابل نشان دهد و این مطلب را پاسخگویی کند، بنابراین حرفش را برگرداند و گفت شاید ایرانی‌ها اشتباه کردند. از امام رضا و امام زمان تشکر کنید، این آقا است که با سرانگشت غیبت خود در پشت پرده اینها را شکل می‌دهد و این عظمت و اقتدار را به سامان می‌رساند.
انتهای پیام
captcha