ستاد مبارزه با قاچاق کالا دیده‌بان جنگ اقتصادی است
کد خبر: 3821082
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

ستاد مبارزه با قاچاق کالا دیده‌بان جنگ اقتصادی است

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، نقش دیده‌بانی را در جنگ اقتصادی دارد، گفت: نظارت‌های قانونی در این حوزه باید افزایش یابد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا دیده‌بان جنگ اقتصادی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 30 خردادماه در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: فعالیت‌های ستاد مبارزه با چاقاق کالا و ارز به مانند دیده‌بانی است که با نظارت‌های قانونی و اهتمام و برخوردهای جدی نقش مهمی را در مبارزه با قاچاق کالا ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌های قانونی از سوی دستگاه‌های مسئول افزود: باید با همفکری و همکاری بیشتر اعضای ستاد و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما برای فرهنگسازی، گام های مهمی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود.

پورمحمدی با اشاره به ثبت 34 هزار انبار استان در سامانه جامع انبارها، گفت: تاکنون تنها 600 مورد از این انبارها صحت‌سنجی شده است و لازم است روند صحت‌سنجی با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این سامانه به عنوان یک بانک اطلاعاتی، ابزار مناسبی برای نظارت بر ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت باید امکان بهره‌برداری از آن را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به مصوبات جلسه 124 ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: این مصوبات بومی‌سازی شده و به زودی به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

captcha