پایان‌‌نامه‌های دانشگاهی به سمت رفع مشكلات كشور سوق داده شوند
کد خبر: 3820797
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

پایان‌‌نامه‌های دانشگاهی به سمت رفع مشكلات كشور سوق داده شوند

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس خواستار سمت دهی پایان‌نامه‌های دانشگاهی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات کشور شد و گفت: رفع بسیاری از مصائب و مشکلات کشور با بهره گیری از اندیشه دانشگاهیان امکان پذیرخواهد بود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 29 خردادماه در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها همواره در توسعه کشور دخیل بوده‌اند، گفت: امروز رسالت دانشگاه این است که علاوه بر اینکه بحث آموزش را سرلوحه خود قرار داده و به پژوهش توجه می‌کند به مقوله کارآفرینی ورود داشته باشد.
وی افزود: دانشگاهی که امروز مورد نظر نظام است یک دانشگاه تعالی ‌و دانشگاهی است که انسان‌های متدین و مسئولیت‌پذیری را برای کشور تربیت کند.
رحیمی با بیان اینکه در گذشته حلقه‌های مفقوده ای در نظام اجرایی کشور وجود داشته و دانشگاه به علت اینکه نقش خود را تنها آموزشی می‌دانسته به این موضوع ورود نکرده است، افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد امروز باید به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل جدید حرکت کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: با دسته‌بندی مسائل و مشکلات کشور و سوق دادن تحصیلات تکمیلی و پایان نامه‌ها به سمت رفع این مشکلات گام موثری در راستای توسعه کشور و عبور از بحران‌ها برداشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته توجه به انسان‌های اندیشمند که تولید کننده فکر و خلاقیت هستند را در دستور کار قرار داده‌اند، اظهار کرد: خلاقیت منبع بزرگ خدادادی است که هر چه بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد بر کارکرد آن افزوده می‌شود.
رحیمی با تصریح اینکه چنین کشورهایی امروز نتایج خلاقیت نیروهای متفکر خود را به جهان عرضه می‌کنند، گفت: برای دستیابی به این جایگاه و به کارگیری محصول خلاقیت نیروهای جوان در جهت حل مشکلات و عرضه به دنیا نیازمند ایفا نقش دانشگاه‌ها هستیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس از متولیان دانشگاه خواست نقشه راه آموزش عالی را به سمت تولید، خلاقیت و علم پیش ببرند و زمینه افزایش ثروت و تربیت انسان‌های خلاق با اخلاق اسلامی و ایرانی را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha