کردستان ظرفیت تأسیس جامعة‌المصطفى(ص) را دارد
کد خبر: 3820682
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

کردستان ظرفیت تأسیس جامعة‌المصطفى(ص) را دارد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کردستان و نزدیکی قومی، مذهبی، زبانی با کردستان عراق، سوريه و ترکيه شرایط بسیار مناسبی برای تأسیس دانشگاهی مانند جامعة‌المصطفى(ص) مهیا است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در نشست تخصصی نخبگان حوزه و دانشگاه که دیروز، 28 خردادماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم بحث مهم تمدن نوين اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نيز از آن به عنوان گام دوم انقلاب نام برده است.
وی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که توانسته به تمدن و وحدت اسلامی کمک کند دانشجویان دانشگاه جامعه المصطفى العالميه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: در کردستان با توجه به ظرفیت‌های موجود و نزدیکی قومی، مذهبی، زبانی با کردستان عراق، سوريه و ترکيه شرایط بسیار مناسبی برای تأسیس دانشگاهی مانند جامعة‌المصطفى العالميه مهیا است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: از کارهای مهمی که در کردستان در راستای ترویج رشته‌های دانشگاهی دینی انجام شده است می‌توان به تاسیس دانشگاه تقریب مذاهب، سایت شافعی‌نیوز، کتابخانه امام خامنه‌ای که خود علاوه بر عمومی بودن در زمینه کتب دینی اهل سنت به صورت تخصصی مرجع است و ... نام برد.
نماینده ولی‌فقیه اعلام کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان کردستان، تاسیس دانشگاه جامعة‌المصطفى العالميه می‌تواند زمینه پیشرفت علوم دینی و اسلامی را در استان مهيا کند.
وی ادامه داد: برای اینکه پیشرفت و رشد علمی داشته باشیم سعی کرده‌ایم در شهرستان‌ها نيز مدارسی را برای رشد و اخذ مدرک روحانیون راه‌اندازی کنیم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به فعالیت دانشگاه تقریب مذاهب کردستان اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه تقریب مذاهب چند سالی است که فعالیت بسیار موثری دارد و الان نيز به صورت تخصصی از ميان روحانیون دانشجو می‌پذیرد و دانشگاه جامعة‌المصطفى(ص) می‌تواند مکملی برای آن باشد.
انتهای پیام

captcha