اجرای طرح «نشاط معنوی» در هشت امامزاده شاخص کردستان
کد خبر: 3820627
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

اجرای طرح «نشاط معنوی» در هشت امامزاده شاخص کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح نشاط معنوی در هشت امامزاده شاخص استان ‌همزمان با سراسر کشور ‌خبر داد.

اجرای طرح نشاط معنوی در هشت امامزاده شاخص کردستان

حجت صبوری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده‌اند، لذا امیدواریم با همت بزرگمردان عرصه جهاد فرهنگی، بتوانیم از این سنگر در جهت رفع ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه بهره لازم را ببریم.
وی با اشاره به اینکه در این راستا طرح نشاط معنوی در هشت امامزاده شاخص استان کردستان همزمان با سراسر کشور در استان ‌نیز برگزار می‌شود، افزود: این طرح در چهار بقعه بیجار، دو بقعه در سنندج و دو بقعه در قروه اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: طرح نشاط معنوی از 13 تیرماه همزمان با آغاز هفته کرامت شروع و 29 مردادماه مصادف با عید سعید غدیر اتمام می‌یابد.
وی به مخاطبان طرح نشاط معنوی اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان پسر و دختر از رده سنی هفت تا 18 سالگی می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.
صبوری اعلام کرد: طرح نشاط معنوی ویژه تابستان با هدف جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مربیان این طرح در قالب سه گروه با ما همکاری دارند، ادامه داد: مبلغان اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی، دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی هستند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اعلام اینکه در حال حاضر 17 نفر از مربیان استان اعلام آمادگی برای شرکت در این طرح را اعلام کرده‌اند، افزود: تمامی کلاس‌های این طرح به صورت رایگان و در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه کودک و نوجوان، قرآن بخوان و جایزه بگیر را از جمله برنامه‌های اجرایی این طرح دانست و یادآور شد: ادارت بسیج، آموزش و پرورش استان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌توانند با مراجعه اداره اوقاف به صورت رایگان از فضای بقاع متبرکه استفاده کرده و برنامه‌های خود را اجرا کنند.
انتهای پیام

captcha