برپایی دوره‌های «قرائت قرآن» در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی
کد خبر: 3820612
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

برپایی دوره‌های «قرائت قرآن» در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از برپایی دوره‌های آموزشی «قرائت قرآن» به صورت رایگان در دارالقرآن‌های استان خبر داد.

برپایی دوره‌های «قرائت قرآن» در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

فخرانی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در ایام تابستان همزمان با آغاز تیرماه دوره‌های آموزشی «قرائت قرآن» ویژه دانش‌آموزان به صورت رایگان با مشارکت خیران و یا آموزش‌های داوطلبانه از سوی اساتید در دارالقرآن‌های استان برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه این دوره‌ها 45 روزه بوده و تا نیمه مردادماه امسال ادامه دارد، افزود: این کلاس‌ها ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است.
فخرانی با اشاره به اینکه هر سال حدود 15 درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در این کلاس‌ها نام نویسی می‌کنند، گفت: خراسان‌شمالی دارای بیش از 168 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
وی با اشاره به فعالیت 11 دارالقرآن در سطح استان، بیان کرد: استقبال دانش‌آموزان از دارالقرآن‌ها در مناطق شهری بسیار خوب است.
رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در ایام تابستان طرح «الگوی تلاوت» در قالب آموزش سبک قرائت یکی از قاریان برجسته به دانش‌آموزان در برخی از دارالقرآن‌ها در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha