استقبال گسترده از نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل
کد خبر: 3820449
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

استقبال گسترده از نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل

گروه فرهنگی ــ مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: آمارهای اولیه نشان‌دهنده استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم استان ‌از مسابقات کتابخوانی رضوی نسبت به سال‌های گذشته است.

استقبال گسترده مردم از نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، 28 خردادماه در حضور تعدادی از اصحاب رسانه اظهار کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال از 16 اردیبهشت‌ماه شروع شده و تا 28 خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته، گفت: آمار نهایی بعد از اتمام جشنواره منتشر خواهد شد اما بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده افزایش شرکت‌کنندگان در همه بخش‌ها بویژه بخش آنلاین است.

رضاقلیزاده با بیان اینکه عنوان موضوعی جشنواره در خصوص سیره علمی و عملی زندگانی حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد‌بن موسی  حضرت امام جواد(ع) است، افزود: برای برگزاری این جشنواره قالب‌های متنوعی در نظر گرفته شده است و علاقه‌ه‌مندان می‌توانند در فرصت باقی مانده در بخش‌های مکتوب، آنلاین و اینترنتی و نقاشی شرکت کنند.

وی پویش کتابخوان و معرفی کتاب را از بخش‌های دیگر این جشنواره عنوان کرد و گفت: کودکان نیز در بخش مسابقه نقاشی می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین با اشاره به راه‌اندازی غرفه این جشنواره از امروز در پیاده راه عالی قاپوی اردبیل برای جذب شرکت‌کنندگان در مسابقات این جشنواره گفت: این غرفه به مدت 10 روز از ساعت 17 لغایت 23 در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

دبیر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، یاد آور شد: 88 جایزه نقدی برای برگزیدگان این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن از برگزیدگان استانی و کتابخانه ای نیز تجلیل خواهد شد.

وی ضمن دعوت از اهالی فرهنگ‌دوست استان برای شرکت در این رخداد فرهنگی خاطر نشان کرد: منابع این جشنواره در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و در بخش الکترونیکی نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha