حفظ قرآن لطمه‌ای به دروس مدرسه نمی‎زند
کد خبر: 3820279
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

حفظ قرآن لطمه‌ای به دروس مدرسه نمی‎زند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نوجوان حافظ کل قرآن کریم با تأکید بر اینکه خواندن قرآن هیچ لطمه‌ای به دروس مدرسه نمی‌زند و حتی به تقویت قدرت یادگیری نیز کمک می‌کند، گفت: در بسیاری از موارد که سختی دروس مدرسه مرا از نظر روحی و روانی آزار می‌داد تنها راه آرامش و خلاصی از خلأ موجود، قرآن بود.

حفظ قرآن لطمه‌ای به دروس مدرسه نمی‎زندیگانه قصابانی، نوجوان حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ۳ سالگی وارد جامعة‌القرآن شدم و طی ۲ سال دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را گذراندم، سپس در ۱۰ سالگی و به عبارتی ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۲ مصادف با میلاد باسعادت امام رضا(ع) حافظ کل قرآن کریم شدم.
وی افزود: مشوق اصلی من برای این اتفاق مهم، خانواده‌ام بودند. در آن زمان از اقوام و آشنایان حافظان کل داشتیم اما در خانواده فقط من به دنبال این راه رفتم. از لحظه ورود من به این عرصه موجی از آرامش و اعتماد در خانواده حاکم شد.
قصابانی با اشاره به اینکه احساس می‌کنم در زمان تلاوت قرآن به خداوند نزدیک‌تر شده‌ام، گفت: قرآن مرا از تمام راه‌های انحرافی که امروزه دامن‌گیر جوانان جامعه شده است محفوظ کرد و همواره مرا به یاد خداوند متعال انداخت.
وی تصریح کرد: یگانه‌ چند سال گذشته، اگر به سمت قرآن نمی‌رفت، قطعا جایگاه کنونی خود را نداشت و شاید به دام مشکلات حاکم بر جامعه مانند دوستی‌ با نامحرم و... می‌افتاد.
قصابانی با اشاره به اینکه آیت‌الکرسی را همواره زیرلب می‌خوانم و اعتقاد زیادی به آن دارم گفت: این آیه مبارکه، انسان را از بلایای زیادی حفظ می‌کند و آرامش خاصی دارد و خواندن دائمی آن انسان را به زندگی صحیح، مصمم می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه خواندن قرآن هیچ لطمه‌ای به دروس مدرسه نمی‌زند و حتی به تقویت قدرت یادگیری نیز کمک می‌کند، افزود: در بسیاری از موارد که سختی دروس مدرسه مرا از نظر روحی و روانی آزار می‌داد تنها راه آرامش و خلاصی از خلأ موجود قرآن بود.
وی افزود: در جامعةالقرآن طریقه حفظ قرآن کریم، برای نونهالان و خردسالان با تکرار و تمرین بسیار نوآموزان و مربی آنها همراه است، اما نوجوانان تنها باید حفظیات خود را به مربی مربوطه ارائه دهند.
این نوجوان ۱۶ ساله با بیان اینکه آرزو دارم مدرک بین‌المللی حفظ قرآن کریم را کسب کنم، گفت: در مسابقات حفظ استانی و ناحیه مقام اول تا سوم و همچنین در مسابقات ترتیل استان مقاوم سوم را کسب کردم. گواهینامه ۲۰ جزء را نیز دریافت کردم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دنیای حافظان قرآن، بسیار شیرین و لذت‌بخش است، جوانان و نوجوانان با خواندن روزانه حتی ۱ آیه نیز تأثیر فوق‌العاده آن را در زندگی خود می‌بینند.
انتهای پیام

captcha