مسئولان وزارت علوم، آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها را اجرایی کنند
کد خبر: 3820154
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران:

مسئولان وزارت علوم، آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها را اجرایی کنند

گروه دانشگاه ــ اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها، از همه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها و دیگر مدیران فرهنگی کشور، خواستند نسبت به تبیین و ترویج حجاب اسلامی در همه محیط‌های اجتماعی و مراکز علمی دانشگاهی تلاش کنند.

به گزارش ایکنا؛ تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران، شامل کانون قرآن و عترت، بسیج دانشجویی، انجمن علمی و هیئت مذهبی الرسولِ(ص) برادران و خواهران دانشکده، ضمن صدور بیانیه‌ای مشترک، خواهان اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها و تبیین فلسفه و ترویج اجتماعی حجاب شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً» (احزاب، آیه ۵۹).

با سلام و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، بدون تردید حجاب اسلامی یکی از ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات و روایات ائمه معصومین است و این فریضه الهی، موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشمندی اجتماعی و بزرگداشت مقام زن و صیانت از حریم حیای ذاتی و عفاف آنان می‌شود. حفظ حجاب، حفاظت از ارزش‌های انسانی است که موجب کمال و رشد فردی و اجتماعی می‌شود و سلامت جامعه، نفس و نسل آدمی را تضمین می‌کند. زنان مسلمان این سرزمین، همواره پرچمدار پاکی و نجابت خویش بوده و همچنان خواهند بود؛ چنان که مردم مسلمان ایران در واقعه گوهرشاد با نثار خون خود، از حجاب و عفاف صیانت کردند.

با کمال تأسف، برخی از تحرکات و موضع گیری‌های ناپسند علیه حجاب در رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی و اخیراً در مراکز علمی، معرفت دینی، تفکر اسلامی و ایمان و باور‌های عمیق دینی مردم مسلمان ایران را نشانه گرفته است، که در صورت سکوت و بهنجار شدن تدریجی آن، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

ما، اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران، ضمن اعلام پایبندی به قانون الهی - انسانی حجاب و تأکید بر اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها، از همه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها و دیگر مدیران فرهنگی کشور خواهانیم که نسبت به تبیین و ترویج حجاب اسلامی درهمه محیط‌های اجتماعی و مراکز علمی دانشگاهی تلاش کنند و از رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما نیز می‌خواهیم که ضمن تبیین عقلانی و منطقی حجاب و معرفی فلسفه پوشش، نسبت به رشد باور‌های مذهبی در جامعه کوشا باشند، زیرا صیانت از حریم اخلاقی جامعه، مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر فردی و اجتماعی در این زمینه است. البته بدون شک، مسئولیت اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان، بر عهده جامعه زنان است که لازم است همه زنانِ سرافراز، عفیف، نجیب، مومن و آزاده ایران اسلامی، تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از همه ارزش‌های اسلامی، به ویژه پوشش شایسته و مناسب زنِ مسلمان، داشته باشند.
 
انتهای پیام
captcha