حاشیه‌نشینی؛ یکی‌از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3820126
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

حاشیه‌نشینی؛ یکی‌از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که امروزه حاشیه‌نشینی به‌عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است، افزود: حاشیه‌نشینی نتیجه مهاجرت است و علت مهاجرت عدم توجه به نقاط بحرانی مبدأ است که از جمله آن‌ها فراهم نبودن خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی است که این موضوع در نهایت پیامدهای نامطلوبی به دنبال دارد.

سلامت؛ کلیدی‌ترین موضوع جامعهبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز دوشنبه، 27 خردادماه، در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان سلامت را موضوع مهمی دانست و گفت: امروز مقوله سلامت از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعات جامعه است و در توسعه پایدار توجه زیادی به آن می‌شود.
وی با اشاره به این‌که از زمانی‌که توسعه پایدار در جامعه مطرح شد موضوع انسان سالم نیز مورد توجه قرار گرفته و سلامت نیازی است که از اهمیت فراوانی برخوردار است، عنوان کرد: سلامت به‌معنای مریض نبودن نیست بلکه در بخش‌های مختلف اجتماعی، روانی و دیگر موارد تعریف می‌شود، بنابراین در حوزه سلامت علاوه‌بر جنبه فردی جنبه اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
ولی‌زاده با بیان این‌که متولی حوزه سلامت یعنی دانشگاه علوم پزشکی باید در سه مقوله رفتار شایسته با مراجعه‌کنندگان، پاسخگویی و منصف بودن کار کند، اظهارکرد: متأسفانه به دو مقوله پاسخگو بودن و منصف بودن توجه چندانی نشده و نقدهای زیادی به آن وارد است که از این دسته می‌توان به خطاهای پزشکی اشاره کرد.
معاون استاندار لرستان افزایش سطح سواد اجتماعی در آیتم‌های مختلف، گسترش خدمات بهداشتی، افزایش میانگین سن امید و حمایت‌های اجتماعی را ازجمله دستاوردهای 40 ساله انقلاب دانست و ادامه داد: توسعه نظام شبکه نظام بهداشتی و درمانی با محوریت پزشک خانواده، همکاری‌های بین‌بخشی و تدوین نظام ارزیابی سلامت باید مورد توجه متولیان حوزه سلامت قرار بگیرد.
وی با بیان این‌که یکی‌از موضوعات که امروز به‌عنوان آسیب اجتماعی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم موضوع حاشیه‌نشینی است، افزود: حاشیه‌نشینی نتیجه مهاجرت است و علت مهاجرت عدم توجه به نقاط بحرانی مبدأ است که از جمله آن‌ها فراهم نبودن خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی است که این موضوع در نهایت پیامدهای نامطلوبی به‌دنبال دارد.

انتهای پیام

captcha