آغاز رقابت ۱۳۹۰ دانش‌آموز خراسان‌‎جنوبی در مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان
کد خبر: 3820070
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

آغاز رقابت ۱۳۹۰ دانش‌آموز خراسان‌‎جنوبی در مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از آغاز سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی با رقابت ۱۳۹۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان خبر داد.

آغاز رقابت 1390 دانش‌آموز خراسان‌‎جنوبی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزانحجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در 11 رشته‌ از جمله قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان و احکام و انشای نماز، برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات رشته‌های آوایی پسران از امروز با شرکت 300 نفر آغاز شد، افزود: یکی از فعالیت‌های مؤثر که همه ساله در آموزش و پرورش برگزار می‌شود، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط معاونت پرورشی، فرهنگی است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: این مسابقات با هدف آشنایی و توسعه فرهنگ قرآنی، ایجاد رقابت سالم در فضای سالم و آشنایی دانش‌آموزان با سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود، تصریح کرد: 1390 دانش‌آموز دختر و پسر در مرحله استانی که از امروز آغاز شده، به مدت هشت روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: از این تعداد 74 نفر برگزیده شده و به مسابقات کشوری که در اواخر تیرماه و اوایل مردادماه جاری در استان‌های زنجان و مشهد برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: 80 داور قرآنی مجرب استان وظیفه ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
انتهای پیام

captcha